וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תבדקו האם אתם מקבלים את מהירות הגלישה שהבטיחו לכם

27.7.2015 / 10:04

באתרי ספקיות האינטרנט בישראל ניתן לבצע בדיקות של מהירות גלישה, אבל הכלים האלה לא באמת בוחנים את החיבור שלכם לרשת בשימושים השונים. איך תדעו האם אתם מורידים במהירות המקסימלית? מדריך קצר

יוטיוב

כמו בכל תחום קמעונאי, גם בעולם ספקי האינטרנט מגלים צרכנים פעמים רבים שבאריזה עליה שילמו - יש פחות ממה שהובטח. במקרה של צרכני אינטרנט, מדובר בחבילות הגלישה עליהן אנו משלמים במיטב כספנו, ובהתאם מצפים למצות אותן במלואן, על מלוא המהירות המובטחת הכלולה בהן.

תופעת הגבלת רוחב הפס (Bandwidth Throttling) מוכרת בכל העולם, ועלתה לכותרות כשחברת קומקסט האמריקנית חנקה את רוחב הפס בגישה לאתר נטפליקס, במסגרת סכסוך כספי. גם בישראל נשמעות לאורך השנים טענות חוזרות מצד צרכנים, הטוענים כי אינם מצליחים להגיע למלוא המהירות הרשמית בעת שימוש בשירותים תובעניים כמו פופקורן-טיים, הורדות למיניהן, משחקי רשת מרובי משתתפים ב-Steam ושירותים דומים.

בעוד בארה"ב קבעה לפני כחצי שנה רשות התקשורת הפדרלית (ה-FCC) תקנות חוקיות חדשות האוסרות על ספקים לבצע תיעדוף והגבלה של פורטים ואתרים מסוימים מכל סיבה, בארץ הדבר נותר פתוח ופרוץ כתמיד, ונתון לרצונן הטוב של ספקיות האינטרנט. עם זאת, תוכלו לבדוק ולחפש לבד אחר סימנים להגבלת רוחב הפס שלכם, באמצעות כלי מקוון הנקרא Glasnost.

האתר לא נעים במיוחד למראה, אבל עושה את העבודה: בעוד הבדיקות המוצעות באדיבות אתרי הספקיות מצליחות תמיד לעמוד ביעדי החבילה, ואף לעבור אותה, Glasnost בודק את איכות ומהירות החיבור למגוון יעדים מחוץ לרשת הפנימית של הספק, בפרוטוקולים שונים, במטרה לאבחן מצבים של הרעה במהירות. תוצאות המבחנים השונים יעזרו לכם להבין האם ישנן נקודות "צוואר בקבוק" בגישה לרשתות, פורטים וכתובות IP שונות - מה שעשוי להעיד על הגבלת רשת, החוסכת לספקים עומס על המערכות.

מהירות גלישה. ShutterStock
שימושים שונים מספקים תוצאות שונות./ShutterStock

כדי להריץ את הבדיקה פשוט היכנסו לאתר, לאחר שסגרתם את כל חלונות הדפדפן ותוכנות העושות שימוש ברשת, ולחצו על "Glasnost Tests". בתפריט האפשרויות תוכלו להריץ מבחנים נפרדים ל-BitTorrent ועוד אפשרויות P2P לצד פרוטוקולי רשת סטנדרטיים יותר המשמשים לגלישה ואימייל, בין היתר. מומלץ להריץ כל מבחן כמה פעמים בזמנים נפרדים ולהשוות את התוצאות. האם אתם משיגים את מלוא המהירות בגלישה ובמייל, אבל יורדים באופן משמעותי כשמדובר ברשתות P2P? ברכותינו - הספק שלכם ככל הנראה מגביל את השימוש שלכם במוצר עליו שילמתם.

בחודש שעבר שחרר ארגון Fight For the Future, הפועל הפועל למען נייטרליות הרשת וזכויות גולשים את תוצאות ניתוח הנתונים שנאספו ונותחו מ-300 אלף גולשים, בכלי דומה אחר שבינתיים ירד מהרשת אך מבוסס כמו Glasnost על טכנולוגיית MLab, מהן עלה כי חמשת ספקיות האינטרנט הגדולות בארה"ב אשמות כולן בתיעדוף תעבורת הרשת והאטה מכוונת של אתרים פופולריים. גם במקרים בהם תגלו כי אין חסימות כלשהן, הכלי יכול לעזור לכם להבין לעומק מה מידת האיכות העקבית של החיבור שמציע הספק שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully