וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפעל ענק לזיוף אייפונים נסגר בסין

אילן גלר

28.7.2015 / 8:23

שישה פסי ייצור, ומאות עובדים, יצרו בחודשים האחרונים יותר מ-41 אלף אייפונים מזויפים, שנמכרו בעיקר מחוץ לסין. חקירה, שהחלה בארה"ב, הביאה בסופו של דבר להשבתת המפעל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
41,000 יחידות מזויפות של איייפון 6./מערכת וואלה!, צילום מסך

משטרת בייג'ינג הודיעה בסוף השבוע האחרון כי פשטה על מפעל לזיוף מכשירי אייפון, שייצר בחודשים האחרונים יותר מ-41,000 יחידות. הסמארטפונים שיצאו מפס הייצור במפעל הזה נראים חיצונית כמעט זהים לדגם האייפון 6 הפופולרי של אפל ומכירות המכשיר המזויף הכניסו לכיסם של מנהלי המפעל, לפי הדיווח, רווחים של יותר מ-19 מיליון דולרים.

המפעל, שהקימו זוג נשוי בשנות ה-40 לחייהם, כלל לא פחות משישה פסי ייצור שפעלו במלוא המרץ, והעסיקו מאות עובדים. רוב הסחורה הופנתה לייצוא, וכך גם בסופו של דבר הצליחה המשטרה להגיע למקום. מתברר כי המידע על מיקומו המדויק של המבנה הגיע דווקא מהרשויות בארה"ב, שבמהלך החודשים האחרונים התמודדו עם הצפה של מכשירי אייפון מזויפים והחלו חקירה בעניין עד שזיהו את מקורם.

בשלב זה לא ברור מה יעלה בגורל בעלי המפעל ועובדיו. גם אפל לא מוסיפה פרטים לפרשה בעקבות פניות עיתונאים. תעשיית הזיופים המשגשגת של סין - הכוללת גם חנויות המתחזות למרכזי המכירה המפורסמים של אפל, על עיצובן הייחודי ומדי העובדים - מציבים אתגר ייחודי למשטרה, שמתקשה להתמודד עם התופעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully