וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני כולם: כך תתקינו ווינדוז 10 מבלי לחכות לעדכון

30.7.2015 / 9:02

אחרי חודשים של המתנה, משתמשי חלונות 7 ו-8 שנרשמו מאז חודש יולי החלו לקבל עדכוני מערכת הפעלה. הפעם נראה שמיקרוסופט הקשיבה ללקוחותיה ושחררה גרסה שתחזיר את אמון המשתמשים בה. כך תתקינו אותה לבד היום

ווינדוז חלונות 10. ShutterStock
מיקרוסופט שולפת את התותחים הכבדים./ShutterStock

עשר סיבות טובות לחייך: מיקרוסופט החלה להפיץ רשמית אמש את מערכת ההפעלה החדשה והמדוברת שלה, Windows 10, בעדכונים ישירים לבעלי גרסאות חוקיות של חלונות 7 ו-8. אלו זכאים לשדרוג חינמי, כפי שהובטח בתחילת השנה, אך מי שימתין לתורו עשוי לגלות שהעדכון הזה יגיע רק בעוד זמן רב יחסית לעדכון אונליין.

אבל באינטרנט, כמו באינטרנט, מי שלא ירצה להמתין יוכל להוריד ולעדכן את המערכת לבד כבר עכשיו. ראשית - בדקו כמובן שהמחשב שלכם יכול להריץ באופן יעיל את מערכת ההפעלה החדשה. כדי לשדרג למערכת ההפעלה החדשה תצטרכו Windows 7 עם עדכון חבילת SP1 או Windows 8.1, המותקנת על מחשב עם מעבד 1GHz ו-1GB זיכרון לכל הפחות לגרסת 32bit ו-2GB לגרסת 64bit. ההתקנה תדרוש 16-20GB.

כעת הורידו את קובץ ההתקנה מאתר מיקרוסופט (בכתובת הזו) לאחר שתבחרו את הגרסה המועדפת עליכם. בזמן ההורדה מומלץ בחום לגבות את כל המידע ומערכת ההפעלה הקיימת, כמובן. לאחר ההורדה Windows תלווה אתכם בתהליך צריבת DVD התקנה מקובץ האימג' שהורדתם (ניתן גם להעבירו לדיסק און קי, אין חובה לצרוב), ולאחר מכן בהתקנת הגרסה האחרונה של המערכת מבית מיקרוסופט.

כבר בינואר השנה נודע כי מיקרוסופט תציע שדרוגים בחינם לבעלי מערכות הפעלה Windows 7, Windows 8.1, ו-Windows Phone 8.1, ובתחילת יוני החלו לקבל משתמשים התראות המזמינות אותם לקחת מספר ולשמור לעצמם מקום בתור לקראת השדרוג למערכת ההפעלה החדשה.

עם זאת, בשל הביקוש הרב, לא כל המשתמשים קיבלו את העדכון עד כה היות והוא נשלח ראשית למי שנרשמו כבודקים מוקדמים, ולא כל המשתמשים צפויים לקבל אותה גם במהלך הסופ"ש הקרוב בשל הביקוש והתור הענק שנוצר.

ווינדוז חלונות 10. ShutterStock
חזרתו של כפתור ה-"התחל"./ShutterStock

מה חדש?

בגרסה העשירית של חלונות, מיקרוסופט נוטשת את חזון מסך-המגע-לכל-ילד וחוזרת להתמקד גם במשתמשים נטולי טאצ'. חלונות 10 מציעה יותר שליטה על אפליקציות מבית Windows Store, תוך שהיא שואפת לאחד בין חוויות המשתמש בפלטפורמות שונות: במחשב, בנייד ובטאבלט, אך גם במוצרים חכמים חדשים, כמו בתים ומכוניות ( כחלק ממהפכת האינטרנט של הדברים שחלה בעולם בשנים האחרונות וצוברת הרבה יותר תאוצה לאחרונה).

הגרסה החדשה של Windows נוצרה תוך התייחסות לפידבק של מיליוני משתמשים שנרשמו כבודקים מוקדמים והוכרזה רשמית כבר לפני כשנתיים. גרסה 10 מסמלת בין היתר את שובם של שולחן העבודה שנעלם ותפריט ה"התחל" אליו התרגלו והתגעגעו משתמשים רבים, לצד שדרוגים מהותיים בגזרת הדפדפן והחיפוש, עוזרת אישית חכמה בשם קורטנה ועוד.

דפדפן Internet Explorer ההיסטורי יוצא לגמלאות באופן רשמי, ומוחלף בגרסה החדשה של מערכת ההפעלה ב-Edge - דפדפן חדש שנוצר מאפס ולא על בסיס אקספלורר הידוע לשמצה. בדומה לכרום הוא מתוכנן להעניק כמה שיותר מקום פנוי לתוכן ולחסוך בסרגלי כלים מיותרים. מיקרוסופט תאפשר בהמשך למפתחים ליצור תוספים שונים, שיוסיפו יכולות ופיצ'רים כפי שהתרגלו משתמי כרום ופיירפוקס לקבל. שימו לב שאקספלורר עדיין כלול במערכת ההפעלה, למקרים בהם הוא נחוץ לטובת תאימות למערכות ואתרים ישנים למיניהם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ווינדוז חלונות 10. ShutterStock
דומה אבל כל כך שונה./ShutterStock

אריחים הצמודים לתפריט ההתחלה יציגו מידע לגבי מזג אוויר, עדכוני חדשות ושוק ההון ועוד. בעוד שב-Windows 8 בגרסת הטאבלט נוצר שוני מגרסאות המחשב, בגרסה החדשה בוצע איחוד כך שכל מערכות ההפעלה ייראו ויתנהגו אותו דבר, לא משנה על גבי איזה מכשיר אתם מפעילים אותה.

פיצ'רים נוספים כוללים לחיצה ימנית על מילה המספקים מידע נוסף אודותיה בפאנל צדדי, כתיבת הערות ושרבוט איורים על גבי עמודי רשת שונים ועוד.

שדרוג נוסף היא המתחרה של סירי - העוזרת הקולית האישית קורטנה, שכמו בת דודתה מבית אפל תסייע באיתור מידע וביצוע מטלות בסיסיות, כפי שהיא עושה על תקן תחליף סירי בטלפונים עם מערכת Windows. קורטנה תהיה נגישה משורת החיפוש מתחת לתפריט ההתחלה. במידה ואתם במשרד או במקום אחר, בו תעדיפו שלא לחלוק עם כולם בקול רם את החיפוש הבא שלכם, תוכלו לבחור גם להקליד. סך הכול נראה שמיקרוסופט, הנתפסת כמיושנת, התכוננה זמן רב לקרב והיא שולפת את כל הארסנל שלה במכה אחת.

עד כה זוכה מערכת ההפעלה החדשה לביקורות חיוביות ביותר: לפי אתר אנגאדג'ט "בבסיס, מדובר באיחוד בין התכונות הטובות ביותר של Windows 7 ו-8" ובאתר The Verge ציין הכתב טום וורן כי "Windows 10 אדירה ומרגשת - אני כמעט לא נוגע כבר במקבוק אייר כי מבחינתי השילוב בין חומרה טובה ו-Windows 10 הוא פשוט תענוג לשימוש". בוול סטריט ג'ורנל סיכם ג'פרי א. פאולר: "אני בודק את Windows 10 כשלושה חודשים, גם במחשב הנייד שאני עובד איתו מדי יום. זו חווית ה-PC הטובה ביותר שהייתה לי מאז Windows XP".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully