וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצבא האמריקני בוחן "רובה רעש" לא קטלני

אילן גלר

30.7.2015 / 12:13

בחודשים הקרובים תשקיע ארה"ב יותר משלושה מיליון דולרים בבחינת נשק לא קטלני שמטרתו המוצהרת היא בעיקר להוציא את האויב מאיזון, או לכל הפחות לגרום לו לצאת ממחבואו

חיילים במבנה הרוס. ShutterStock
לא להרוג את האויב - רק להרגיז אותו מספיק כדי שייכנע./ShutterStock

כלי נשק לא קטלניים לפיזור הפגנות לא יכניעו את המלחמה הבאה, אבל בעוד שדות הקרב התחלפו לאזורי מגורים צפופים, עולה הצורך בנשק שאינו גורם לנזק קבוע. האפשרות הזו נראית משכנעת למדי בעבור אחת מחטיבות המחקר של הצבא האמריקני, שתשקיע בחודשים הקרובים יותר משלושה מיליון דולרים בניסוי נשק חדש בשם LIPE שכל מטרתו היא לייצר רעש מפחיד המגיע לכאורה משום מקום.

האפקט הייחודי הזה נוצר באמצעות מערכת המשגרת פרצי אנרגיה למשך שברירי שנייה בכל פעם, למיקום מדויק - כך שרק המטרה זוכה למתקפה מרעישת אוזניים בעוצמה של כ-130 דציבלים, אותה משווים המפתחים לרעש הבוקע ממנוע של מטוס קרב ממריא. ניתן גם להפעיל את הנשק בעוצמה של 100 דציבלים השווה לעוצמת הרעש של מכסחת דשא בלבד.

התיאוריה העומדת מאחורי הפיתוח היא שרעש חזק כזה, הבוקע ממקור לא ברור, יספיק על מנת לגרום לאויב להימלט או לצאת ממחבואו, או לכל הפחות לייצר סיטואציה בלתי נסבלת עבורו. האם זה באמת יעבוד? את זה נדע בסיומו של הניסוי, שעשוי להביא לבנייתם של כלי-נשק אישיים חדשים ולא קטלניים, מהסוג שעד לאחרונה לא ממש מצאו את מקומם בשדה הקרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully