וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשופים: אתם זוכרים בכלל למי נתתם גישה לפרטי הפייסבוק שלכם?

2.8.2015 / 13:26

אפליקציות פייסבוק רבות שהתקנתם בעבר ושכחתם מהן עדיין שואבות מידע עליכם ומחזיקות בפרטים האישיים שלכם. איך תאתרו את האפליקציות הסוררות ותנהלו את ההרשאות של האפליקציות שעדיין בשימוש כדי לא לסכן את המידע? מדריך

פייסבוק. ShutterStock
לייק פה, לייק שם - מי בכלל זוכר מה עשינו ב-48'?/ShutterStock

הולכים לאיבוד בים האפליקציות? מעולם הסלולר דרך רשת המדיה החברתית, נראה שאין לאן לברוח מהן, אך בעוד אפליקציות סלולריות יכולות בעיקר לבזבז לכם נפח אחסון חשוב בסמאטרפון ולהטריד בנוטיפיקציות, אפליקציות פייסבוק לכאורה לא עולות כלום - למעט המידע הכי אישי שלכם.

אפליקציות פייסבוק אמנם לא תופסות נפח פיזי או מאטות את הדפדפן כמו תוכנות מקומיות שהתקנתם, אבל הן עדיין מסרבלות את הפיד ועשויות לחשוף את המידע שלכם לגורמים שעושים בו כרצונם. ניקוי תקופתי של כל אפליקציה בה אינכם משתמשים עוד זה לא רק רעיון מצוין, אלא גם יעזור לכם לעקוב ולוודא למי יש גישה למידע האישי שלכם, וחשוב מכך - למי לא.

שירותים רבים גם מבקשים מכם להירשם באמצעות חשבון הפייסבוק שלכם, ובפועל מדובר בהתקנת אפליקציה. תחילה, בחנו את רשימת האפליקציות והמשחקים בחשבון שלכם, ובדקו אם יש לכם מושג מה אומר שם כל אפליקציה. הכלל פשוט - אם אינכם זוכרים במה מדובר, זה כנראה לא מאוד חשוב וניתן להסיר. במקרה הכי גרוע תוכלו להתקין אותה מחדש.

כדי להגיע לרשימה, בתפריט הנפתח מהמשולש ההפוך בראש תפריט הניווט של האתר בחרו באפשרות Settings ולאחר מכן Apps. כעת, לחצו על Show All, כדי לחשוף את מלוא הרשימה, ומכאן תוכלו להסיר את האפליקציות המיותרות ולשנות הגדרות לכל אחת מהאפליקציות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוד האפליקציות./מערכת וואלה!, צילום מסך

בין משחקי הרשת בחשבונכם, סביר להניח שאינכם משחקים למשל ביותר מאחד או שניים, כרגע, ואם אתם ותיקי פייסבוק שלא הסירו אפליקציה מעולם, שימו לב שמחיקה של האפליקציה תמחק במקרים רבים גם את התקדמותכם בעולם המשחק, או מידע אחר שנשמר בה (תוכן שיחות, קבצי מדיה ועוד). אבל כנראה ששבטים פראיים ימשיכו לכבוש כפרים גם בהיעדרכם.

ליד כל פריט ברשימה תוכלו לראות אילו מהאפליקציות פומביות וחשופות לחברים, ואילו שמורות לעיניכם בלבד, בהתאם לסימון מתחת לשם האפליקציה - Friends או Only Me. במעבר העכבר מעל האפליקציה הרצויה, תוכלו לבחור בין אפשרות מחיקה או עריכה.

כדי להסיר או לשנות, באפשרות העריכה ייפתח חלון ובו רשימת ההרשאות שדורשת האפליקציה, שגם אותה תוכלו לערוך. למשל ניתן לבטל את הגישה לרשימת החברים שלכם במידה ונראה לכם שזו דרישה לא רלוונטית לאופי האפליקציה, או את יכולת הפרסום על הקיר לחברים וכן הלאה. מומלץ לעבור על ההרשאות של כל אחת מהאפליקציות להן אפשרתם לשרוד, אחרי שמחתם את המיותרות.

מרגישים רעננים וחסרי דאגות? ברכותינו, המצב זמני. הקפידו לעקוב אחר הופעת אפליקציות שלא אישרתם ברשימה, ובעיקר - חשבו פעמיים לפני אישור גישה לכל חייכם המקוונים למפתחי משחק הרשת המטופש הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניתן לשלוט בהרשאה של כל אפליקציה שבשימוש./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully