וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס שינה את העולם: כל הטכנולוגיות שפותחו בזכות תעשיית הפורנו

5.8.2015 / 7:35

מסליקת כרטיסי אשראי ועידוד הווידאו הביתי ועד שירותי הזרמת וידאו און-ליין - תעשיית הפורנו המודרנית הביאה לא-מעט פיתוחים לעולמנו. קבלו את הדרכים העיקריות בהן פורנו שינה את חיינו לטובה (וגם קצת לרעה)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בוא אני אלמד אותך משהו חדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי המחזמר הפופולרי "אווניו קיו", האינטרנט שם בשביל פורנו. וכמו כל הבדיחות הטובות, גם במקרה הזה - זה מצחיק, כי זה נכון. אמנם יש לאינטרנט שימוש נוסף או שניים אבל כמו קפיצות דרך טכנולוגיות רבות אחרות, בערך מאז המצאת הדפוס משמשת הטכנולוגיה להפצת פורנוגרפיה, ואילו תעשיית הפורנו המודרנית אחראית באופן ישיר להתפתחות הרשת ואופייה, לצד השפעתה האדירה על עולם הטכנולוגיה והמדיה בכלל.

מקלטות הווידאו עליהן גדלתם, אם נולדתם בעשור הנכון, דרך פורמטים בסיסיים של קבצי מדיה ועד לשירותים מבוססי מיקום - עולם הטכנולוגיה, והשימושים המגוונים שאנו עושים בו, כנראה שפשוט לא היו מתקיימים כמו שאנו מכירים אותם, אילולא החרמנות האנושית הנצחית.

מכשירי וידאו

הרבה לפני שתכננתם שיהיה לכם ילד שיראה ביוטיוב פרקים שלמים של "יובל המבולבל", עלה הרעיון לאפשר לאנשים גישה ביתית, נוחה ופרטית לתכנים אירוטיים, לצד תוכן בכבלים שגם אותו הניעה בתעשייה. טכנולוגית ה-VHS הציעה למעשה לאנשים להימנע מבתי קולנוע סליזיים, המקרינים סרטים למבוגרים, ובנוסף לכך גם אפשרה להקליט תוכן ולצפות בו בזמן הפנוי, כשתעשיית הפורנו של אז גם עודדה את הטכנולוגיה הפיזית בזמנו.

VOD וסטרימינג

וידאו ביתי הוא דוגמה קלאסית לאופן בו עזרה תעשיית הפורנו לפרוץ את הפחד המסורתי של מחזיקי זכויות יוצרים מפני הפלטפורמה החדשה "והמסוכנת" להכנסותיהם, וגם הניחה הלכה למעשה בכך את היסודות המוקדמים לקונספטים מאוחרים יותר כמו צפייה בתשלום בשירותי VOD אינטרנטיים ושירותים דוגמת הולו ונטפליקס, ממירים מקליטים ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כוכבות פורנו מדברות על הסרט 50 "גוונים של אפור". funnyordie, צילום מסך
איזה כיף, בזכותנו התפתחה תעשיית הווידאו הביתי/צילום מסך, funnyordie

הורדות מדיה

חנויות כמו אייטיונס, ושירותי מדיה אחרים, חייבים את קיומם גם כן לתעשיית הפורנו, שהפכה את התשלום עבור תכני מדיה, גם לא אירוטיים, לפרקטיקה מקוונת שכיחה.

צילום דיגיטלי

תחום הצילום הביתי, בעיקר בווידאו, תפס תאוצה גם הוא בזכות מסעות פרסום מתוחכמים, שהזכירו לאנשים שהם יכולים להפוך לכוכבי פורנו בחסות הפרטית של מעונם והפכו את קלטות הסקס הביתיות לאטרקציה גדולה לא פחות מהפקות ממוסדות, בעיקר אם הן מציגות סלבס כשהיו צעירים וטיפשים והיו צריכים את הכסף.

וידאו צ'ט ומצלמות רשת

כיום, בזכות פורנו, הפכו גם שיחות וידאו צ'ט לסטנדרט שהולך ומחליף את הפון-סקס המסורתי, באמצעות פרוטוקולים וטכנולוגיה שפיתוחם כוון לשרת אתרי פורנו המציעים שידור חי של מצלמות סקס בתשלום, לבחירת הגולשים.

פורמטי וידאו

טכנולוגיית הרשת אמנם לא נוצרה בלעדית על ידי תעשיית הפורנו, אבל ללא ספק הפכה לפופולרית הרבה יותר בזכות תוצריה והשפעתה המתמשכת על הטכנולוגיות הנלוות לשימוש באינטרנט. שירותים כמו יוטיוב ודיילי-מושן חייבים את קיומם לפורמטים איכותיים אך מכווצים בנפחם שאת פיתוחם האיצה התעשייה, שנועדו להזרמת סרטונים ברשת.

כוכבת הילדים הפופולארית מיוטיוב היא כוכבת פורנו לשעבר. Artfile.ru,
בזכותי אתם עושים עכשיו קניות ברשת/Artfile.ru

קניות וסליקת אשראי

המסורת של שליפת אשראי וקנייה ברשת היא תולדה של אתרי הפורנו הראשונים, שביקשו תשלום עבור תוכן מקוון באמצע שנות התשעים. בכך אחראים כרישי התעשייה להטמעת הרעיון של קניות מקוונות, מנויים לשימוש באתרי ווידאו, אימות פרטי אשראי ומערכת חיוב וסליקה - אותם אלמנטים בסיסיים ושקופים בכל חנות רשת היום, שבאמצעותם אנחנו קונים קופונים מוזלים, כרטיסים להופעות, בגדים בזיל הזול, גאדג'טים סיניים ועוד.

תעבורת רשת

אפשר לומר תודה לפורנו, המבוסס על תכני וידאו הדורשים רוחב פס תובעני יותר ויותר ככל שאיכות הסרטים עולה, גם על הפיכת הסטרימינג למציאות בסיסית. חרמנות הגולשים הביאה להקפצה משמעותית של מהירות החיבור שלנו לרשת, לאורך השנים, ויצירת טכנולוגיות גלישה סלולריות כמו 3G, תוך הפיכת הענף למומחה מספר אחת באופטימיזציה של רוחב הפס שלנו.

פרסום מקוון ופופ-אפים

בין המתנות הטכנולוגיות שהעניק לנו הפורנו לאורך השנים אפשר למנות גם כמה שהן קצת פחות רצויות מבחינת המשתמש הפשוט, אבל קריטיות לתעשיית המדיה והפרסום המתקיימת היום יותר ברשת מבכל אמצעי תקשורת מסורתי.

אתרי פורנו הם שהחלו במסורת התקפת המשתמש בעודו מנסה לעזוב את האתר בהודעות קופצות למיניהן, למשל, והיו מהמפרסמים הראשונים והאגרסיביים ביותר שעשו שימוש בשיטה הזו לצד באנרים.

אילוסטרציה. ShutterStock
רוחב הפס השתפר פלאים תודות לחרמנים הרבים ברשת/ShutterStock

ספאם

התעשייה אחראית גם להיווצרות מנגנוני הספאם, שתוכננו בניסיון לפזר כמה שיותר לינקים פרובוקטיביים שיובילו משתמשים לאתרים ואולי, בסופו של דבר, לתשלום על תכנים.

רושעות

תוך הפצתה באמצעים לא הכי כשרים, מקדמת תעשיית הפורנו גם לא מעט Malware - רושעות החוטפות את המחשב ומפנות את המשתמש שוב ושוב לאתרים אירוטיים. או גרוע מכך, מפיצות ספאם פורנוגרפי באמצעותו, מתקינות סרגלי כלים מסורבלים וזדוניים על גבי הדפדפן ועוד. באופן עקיף, ניתן לומר שזו דרכו של הפורנו לעודד גם את תעשיית אבטחת המידע האישי.

תלת-ממד

בימים אלו מובילה התעשייה את חוד החנית של טכנולוגיות התלת-ממד והמציאות המדומה, בזכות רצונם של גולשים רבים לקבל חווית פורנו ריאליסטית יותר מאי-פעם, וסביר להניח שהתעשייה תסייע להפוך גם את הפיצ'ר הזה הנחשב כרגע אזוטרי עדיין, לבסיסי ונגיש לכולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully