וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגאדיר-גייט: האם הגולשים ניצחו או הפסידו? חיתוך מצב

11.8.2015 / 6:34

אומת הרשת התגייסה לצו 8 בסוף השבוע כדי לנסות ולהדוף את מתקפת הפרסומות הסקסיסטיות של רשת ההמבורגרים. הרבה פוסטים נכתבו, הרבה דירוגים חולקו באתרים השונים, הרבה ממים הועלו לפייסבוק אבל אחרי שהאבק שקע, האם הגולשים ניצחו או שמא נפלו למלכודת שהוכנה להם בקפידה?

עריכה: ניר חן

הימים ימי שרב; ארבעה ימים חלפו מאז שוגר הטיל הראשון מעמוד הפייסבוק של אגאדיר ואומת הרשת התגייסה לשורות המילואים כדי להדוף את מתקפת הפרסומות הסקסיסטית. הגולשים הנחושים כיתתו מקלדותיהם ועכבריהם לעבר החזיתות השונות והשיבו ממים משעשעים ונבוכים לעבר מקורות הירי. כוחות נוספים איגפו את מפקדת רשת ההמבורגרים והורידו באומץ את דירוג העמוד מ-3.6 (מתוך 5) ל-1.8 עלוב. ההקלקות לא הפסיקו יומם ולילה. אבל עכשיו - אחרי שהאבק שקע, ההתלהבות דעכה והקרב הבא כבר נראה באופק, אפשר להתחיל לשאול: מי ניצח?

כזכור, ביום שישי הושקה בפייסבוק סדרת פרסומות ה-"Rich Taste" החדשה של אגאדיר. הקמפיין כולל תמונות של נשים צעירות, נאות, חשופות וכנועות לצד קשישים שהרגע סיימו לצחצח שיניים ולשים אותן בקערה. תגובת הגולשים הייתה אחידה, עוצמתית וסוחפת כמו צונאמי בדרום מזרח אסיה - ובניגוד למחאות רשת אחרות גם נשאה פרי במהרה; אך למרות שקמפיין הורדת הדירוג בפייסבוק ובגוגל מפות היה אפקטיבי, הוא לא אפקטיבי דיו כדי לפגוע כלכלית באגאדיר. הדירוג בטריפ אדוויזור אמנם נפגע קלות, אבל לא מספיק כדי לדגדג את רואי החשבון של הרשת ובאופן כללי, המסר העיקרי שיוצא מהנהלת אגאדיר הוא: "סתמו! נפלתם בפח לקוחות מטומבלים וצפויים. עכשיו בוא לעמוד אצלנו בתור". ואנחנו נוסיף שיש עוד שלב אחד אחרון במחזור החיים של הפרשה והוא להצטלם עם הגופה, אז לא נופתע אם נראה בקרוב בפיד הרבה תמונות סלפי ליד הפוסטרים בסניפים.

וזה ממשיך...

Posted by ‎AGADIR - אגאדיר‎ on Sunday, August 9, 2015

מצד שני, היה פה מאמץ משותף שלא נראה במחוזות פייסבוקנו כבר הרבה זמן. קונצנזוס בישראל, יגיד לכם כל ציניקן מתחיל, הוא נדיר כמו גלגל רולטה בבורגס שאורן חזן לא סובב, וחמקמק לא פחות. היה זה כמו לוליין הרץ על חבל דק ללא רשת ביטחון, מתכונן כל רגע לנפילה ומוצא עצמו עומד בבטחה בצדו השני של הקניון. אבל נראה שלמרות הגיבושון המקוון, מנהלי הרשת עדיין עומדים איתנים מאחורי ההחלטה לצאת בקמפיין הזה ושהם בכלל מרוצים מהכיוון שכל העסק הזה התגלגל אליו. אם זה לא יכול להירשם כניצחון של הגולשים נגד רשת מסחרית, מה כן? "ידענו בדיוק לאן אנחנו נכנסים", אומרת לוואלה! NEWS ססיליה סיון, מנהלת השיווק של רשת אגאדיר. "אנחנו חיים את המדיה ואנחנו יודעים מה מתסיס". כשנשאלה מה ההיגיון מאחורי הקמפיין ניסתה סיון להסביר כי "כל הקונסטלציה היא יקרה. השעון יקר, היא [הבחורה –א.ד.] נראית יקר, היהלומים נראים יקר".

הרעיון מאחורי הפרסומות לדבריה הוא "הומור, משהו שמשדר מציאות יומיומית מסוימת. המבורגר יקר במחיר שווה לכל כיס שכל אחד יכול ליהנות ממנו. זה קשור ליוקרה, למשהו יקר". משכנע? יש עוד: "זה דיון ציבורי. על כל דבר היום קם חרם ברשת ואנחנו דווקא מאוד נהנינו לראות שאנשים תפסו את זה בצחוק. אמרנו בואו נעשה משהו סקסי עם חוש הומור. אנחנו יודעים שזה יעורר סוג של קבוצות קיצוניות, שזה יעורר אנטגוניזם בצורה מסוימת. "אני אימא. אני אימא עצמאית, אני מנהלת קריירה עצמאית ואני פמיניסטית בבחירות מסוימות שלי ואני חושבת שיש פה עניין של טעם, יש אנשים שהקונוטציה [של הפרסומות –א.ד.] זה הומור, יש אנשים שהקונוטציה מבהילה אותם אבל מי אנחנו שנשפוט כל כך בצורה נוקשה?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מוכנים לשלב הבא?

Posted by ‎AGADIR - אגאדיר‎ on Sunday, August 9, 2015

מהדברים ניכר שיש פער עצום וברור בין רגשות הציבור הפגוע, לאופן בו המחאה נתפסת בעיני מנהלי אגאדיר. אבל החלק המאכזב באמת היא המסקנה העצובה שהפסדנו. מחאת הרשת לא הצליחה לחלחל לעולם האמיתי, למרות שכל התנאים היו אופטימליים. לא משנה כמה חזק יצעקו הפוסטים שלנו, אפילו את אגאדיר לא הצלחנו לקפל - אפילו לא החטפנו להם מכה קלה בכנף. להיפך, ככל שגברה המחאה, כך נפקחו עיני המפרסמים והשתלטה עליהם תאוות הפרסום האגרסיבי. סקס מוכר, פרובוקציות מוכרות - את האמת הזו לא יצליחו לשנות גם אחרי שפייסבוק תיפרד מהגולש האחרון שלה. ואם ניתן כבר להספיד את המחאה ולסכם את גורלנו, עדיף להשתמש במילותיה של ססיליה סיון: "עוד לא נחשפתם לכל הקמפיין - יש עוד דברים בארסנל".

RICH TASTE לא מגיעה במשלוחים

Posted by ‎AGADIR - אגאדיר‎ on Monday, August 10, 2015

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully