וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו הסתה": הכנסת נגד "GTA - הגרסה החרדית"

18.8.2015 / 17:04

הסרטון שמציף את הפיד שלנו בימים האחרונים מעורר בעיקר צחוק מצד הגולשים, אבל יש כבר חברי כנסת שרואים בכך הסתה חמורה וקוראים לחקור את יוצריו

יוטיוב

סגן יו"ר הכנסת, ח"כ חיליק בר (המחנה הציוני), פנה היום (ג') בפניה דחופה ליועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל המשטרה לבחון סרטון אנימציה "אלים ומסית", לדבריו, "שפורסם ביממה האחרונה ברשתות החברתיות, המציג אדם חרדי המכה אנשים באכזריות ברחוב, כביכול בשל חילול השבת".

ח"כ בר מתייחס לסרטון המציג דמות במשחק GTA הלבוש כחרדי ומכה אנשים ברחוב. פס הקול של המשחק הוחלף בקולו של מאיר כהן, תלמיד ישיבה מאשדוד שהפך לכוכב רשת לאחר שתועד צועק לעבר קונים במרכז מסחרי בעירו "שבת היום!".

הסרטון, באורך של 46 שניות, הוא גרסה אחת, מתוך עשרות אלפי גרסאות המסתובבות ברשת, שיצרו מעריצי משחק המחשב מרובה-האפשרויות. הפעם הצליח המשחק, שגרם להורים רבים מסביב לעולם לצאת נגדו בשל האלימות שהוא מעודד, להעיר שד מסוג אחר.

"בימים רגישים אלו, בעודנו מתמודדים עם הסתה כנגד מגזרים שונים בחברה הישראלית, התערבותכם המהירה הינה קריטית ודחופה", כתב ח"כ בר ליועמ"ש ולמפכ"ל. "פועלנו מול מקרים כדוגמת הסרטון המדובר שהופץ הינה נחוצה מידית, תוך אפס סובלנות כלפי יוצריו ומפיציו. סרטון זה מהווה קריאה לאלימות, והסתה כנגד ציבור שלם בישראל, במקרה זה כנגד הציבור החרדי. אין להקל ראש בעניין והשאננות במקרה זה הינה מסוכנת מאוד. עלינו מוטלת החובה למנוע מסרטון קיצוני ומסוכן זה לקבל את הבמה וחלילה להתפתח ואף לגלוש למישורים נוספים מחוץ לאינטרנט".

ביממה האחרונה הסרטון הופץ על ידי גולשים ישראלים רבים בפייסבוק ובסריקה של התגובות נראה שרוב הישראלים צחקו ממנו ולא נפגעו.

כבר אתמול כתבה ח"כ מירב בן ארי (כולנו) בפייסבוק: "הי לכולם. זהו סרטון שנשלח אליי היום בו חרדי מכה אנשים ברחוב וצועק עליהם שיום שבת היום. יש כאלו שלקחו את זה בהומור. אני לא. זו הסתה לכל דבר והסתה היא דבר נורא בכל השכבות ובכל המגזרים. זה לא הצחיק אותי, זה מביך".

הי לכולם. זהו סרטון שנשלח אליי היום בו חרדי מכה אנשים ברחוב וצועק עליהם שיום שבת היום. יש כאלו שלקחו את זה בהומור. אני לא. זו הסתה לכל דבר והסתה היא דבר נורא בכל השכבות ובכל המגזרים. זה לא הצחיק אותי, זה מביך.

Posted by ‎מירב בן ארי - Merav Ben Ari‎ on Monday, August 17, 2015
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק
  • gta

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully