וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תדברו כמו סטיבן הוקינג

אילן גלר

24.8.2015 / 6:35

התוכנה המשמשת את האסטרופיזיקאי המפורסם לתקשר עם העולם הופצה לרשות הרבים, במטרה לקדם את תחום הנגישות, ולאפשר לחוקרים נוספים לשפץ אותה

המדען סטיבן הוקינג. AP
המדען סטיבן הוקינג/AP

במהלך 20 השנים האחרונות, כמעט מהרגע בו איבד הפרופסור סטיבן הוקינג את יכולתו לנוע ולדבר בחופשיות, מפתח צוות באינטל את התוכנה שמאפשרת לו, כנגד כל הסיכויים, להעביר הרצאות לתלמידיו ולכתוב כמה מרבי המכר המדעיים הגדולים בהיסטוריה. כעת התוכנה הזו הופכת למוצר קוד פתוח חינמי, שכל המעוניין מוזמן להוריד ולהתנסות בה.

התוכנה, שהותאמה עבור פרופסור הוקינג, עושה שימוש במצלמת רשת על מנת לזהות תנועות זעירות בשרירי הפנים (לרוע המזל, מדובר בתנועות היחידות אותן מסוגל הוקינג לבצע בשלב זה של מחלתו), ולתרגם אותן לבחירת אותיות המופיעות על המסך. אם במחשבכם מותקנת מצלמה איכותית מספיק, תוכלו לנסות להפעיל את המקלדת ולהרגיש כמו סטיבן הוקינג עצמו.

כמובן שהמטרה לשמה החליטה אינטל לשתף על הציבור פרויקט שבו הושקעו לאורך השנים מיליוני דולרים היא לקדם את תחום הנגישות ולאפשר לרבים נוספים ליהנות מכלי תוכנה שיאפשרו להם לתקשר עם הסביבה, במצבים שבהם לעתים קרובות כבר היו מוגדרים כ"צמח".

בנוסף, ייתכן בהחלט שתרומת הקהילה לפיתוח התוכנה תסייע בסופו של דבר גם לפרופסור הוקינג עצמו לכתוב מהר יותר ולהישמע ברור ואנושי יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully