וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלתם אתמול הודעה כזו מחברת האשראי? אולי נפלתם קורבן לפישינג

26.8.2015 / 12:42

נראה שהפעם לא מדובר בתרמית שנועדה לדלות פרטי אשראי ולגנוב כסף, אבל זו דוגמה מעולה לאופן בו אנחנו נופלים קורבן בלחיצה אחת מהירה, ומבלי לשים לב. מה שבטוח, אתם לא רוצים זרים שיחטטו לכם בטלפון ויובילו אתכם לאתרים מפוקפקים

לאומי פישינג. Geektime, צילום מסך
הודעת הטקסט שנשלחה לקורבנות הפישינג./צילום מסך, Geektime

אם גם אתם קיבלתם אתמול הודעה על עסקת אשראי שלא ביצעתם, ולחצתם על הלינק החשוד שצורף אליה, אולי אתם חלק מהישראלים שנפלו בפח. אתר גיקטיים מדווח על מסרון הנשלח לכאורה בשם חברת האשראי ויזה, המיידע את הלקוחות על אישור עסקה בסך 1,120 שקלים, עם קישור נלווה לצפייה בפרטי העסקה המדוברת, לכאורה.

לשון ההודעה: "בכרטיסך אושרה עסקה 25/08 בסך 1129 שח", לצד קישור מקוצר באדיבות שירות ביט.לי, לצפייה בהזמנה. אלא שעסקה כזו לא בוצעה בפועל כמובן, ומדובר למעשה בהודעת פישינג שמטרתה פשוט להביא גולשים להקליק על הקישור המצורף, המוביל לאתר studentloansinfo שהותאם למובייל ובינתיים הוסר מהרשת.

פישינג מתבצע באמצעות הפצת קישורים לאתרים מזויפים, שנועדו להיראות כאתרים רשמיים ובמקרה זה של חברת אשראי או בנק, במטרה לקצור פרטים אישיים, מידע רגיש ולעתים גם פרטי כניסה וסיסמה מגולשים שייפלו במלכודת.

לפני שהופץ דבר התרמית הספיקו אלפי ישראלים, שקיבלו את ההודעה ולא הבינו במה מדובר, להשתכנע מהנוסח הפשוט והקליקו על הלינק. רבים מהם פנו בבהלה למוקדי חברות האשראי, שנאלצו להתמודד עם עומסי פניות ככל שההודעה הופצה ליותר אנשים.

הודעות דומות נשלחו לכאורה בשם חברות אשראי אחרות גם כן, היות וכרטיסים תחת המותג "ויזה" משווקים ומנוהלים בישראל על ידי חברות לאומי קארד, ויזה כאל, וישראכרט.

פורסם לראשונה באתר גיקטיים.

לאומי פישינג. Geektime, צילום מסך
ההתכתבות עם ויזה./צילום מסך, Geektime
  • עוד באותו נושא:
  • פישינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully