וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקלינטון וטראמפ יש יותר ממיליון משתמשי טוויטר מזויפים

אילן גלר

30.8.2015 / 11:18

לשני המועמדים המובילים בפריימריז של שני המחנות בארה"ב יש כארבעה מיליון עוקבים בטוויטר, ואצל שניהם כרבע מהעוקבים הם בכלל רובוטים או משתמשים לא פעילים

הילרי קלינטון בעצרת בחירות בניו המפשיר, ארצות הברית, 16 ביולי 2015. רויטרס
למה אף אחד לא עונה?/רויטרס

הילרי קלינטון, המועמדת המובילה נכון לרגע זה במרוץ הפריימריז של המפלגה הדמוקרטית בארה"ב, מתחזקת חשבון טוויטר עם יותר מארבעה מיליון עוקבים. היא למדה את ספר המהלכים של אובמה מלפני שמונה שנים והיא יודעת שכדי להגיע למצביעים צעירים שזו הפעם הראשונה שלהם מאורי הפרגוד היא צריכה להיות מעורבת מאוד ברשתות החברתיות.

קלינטון פעילה מאוד גם באינסטגרם ובפייסבוק אבל טוויטר נחשב לרשת החברתית המועדפת על עיתונאים, פוליטיקאים ומובילי דעה בארה"ב. אבל בניגוד לאובמה, היא מתמודדת מול מועמד עם כמות עוקבים מרשימה לא פחות. למועמד הרפובליקני המוביל, דונלד טראמפ, יש קצת פחות מארבעה מיליון עוקבים בטוויטר אך כשאתר יאהו החליט לבדוק כמה מהעוקבים הם אנשים אמיתיים, וכמה הם בפועל חשבונות מזויפים ולא פעילים - נראה מהנתונים שלשניים קהל פחות מרשים ממה שנדמה להם.

מתברר כי לחשבון הטוויטר של קלינטון יש יותר ממיליון עוקבים, שסביר להניח כי אינם אנשים אמיתיים. כמות העוקבים המזויפים אצל טראמפ דומה, אך מפני שיש לו פחות עוקבים היחס שלהם באחוזים רב יותר.

חשוב לציין כי ריבוי חשבונות מזויפים אינו מעיד בהכרח על קנייה מכוונת של עוקבים בכדי לנפח את הסטטיסטיקה. פעולה כזו מנוגדת לחלוטין למדיניות השימוש של טוויטר, ועשויה לגרום לסנקציות שונות מצדה, כלפי שני המועמדים.

סביר להניח כי רבים מהחשבונות המזויפים שעוקבים אחר קלינטון וטראמפ הם למעשה מחשבים המופעלים על ידי סוכנויות שונות, המספקות ידיעות אודות פרסומיהם של הפוליטיקאים. אפשרות נוספת, שעדיין תחשב כמשתמש "מזויף" בשירותים המספקים נתונים אלו, היא של אנשים שפתחו חשבון בטוויטר אך ורק בכדי לעקוב אחר הפוליטיקאי שמעניין אותם ולא עשו בו שום שימוש אחר מאז הוא נוצר.

דונלד טראמפ מופיע בכנס הנהגת המשפחה, אייווה, 18 ביולי 2015. רויטרס
היא התחילה עם הזיופים./רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully