וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 17 נכנס לכלא ל-11 שנה בגלל ציוצים בעד דאע"ש

אילן גלר

31.8.2015 / 10:59

למרות שהיו לעלי שוקרי אמין הצעיר רק כמה אלפי עוקבים, הוא נשפט לעונש חמור למען יראו וייראו. ה-FBI: "אנחנו נגן על ארה"ב כנגד האלימות של דאע"ש ותומכיו"

מחשב דאע"ש. ShutterStock
חטף עונש חמור כדי להפחיד את השאר./ShutterStock

ארה"ב נוקטת ביד קשה במיוחד כנגד צעירים התומכים בארגון הטרור הבין-לאומי דאע"ש, כפי שניתן ללמוד ממשפטו של עלי שוקרי אמין. האמריקני בן ה-17 נידון על ידי חבר מושבעים למאסר של 11 שנים בעקבות פרסום ציוצים בחשבונו בטוויטר, שקראו להתגייס לארגון, ואף הכילו מידע כיצד ניתן לתרום לו כספים באמצעות מטבעות ביטקוין וירטואליים.

חשבון הטוויטר של אמין (@Amreekiwitness) לא צבר מספר גבוה במיוחד של עוקבים - בשיאו הוא הגיע לכ-4,000 אנשים, לא ברור כמה מתוכם הם אכן מגויסים פוטנציאליים. אולם עצם פרסום הדברים בטוויטר הספיק לתובע ול-FBI על מנת להאשים אותו בתמיכה בארגון ובפשעים חמורים נגד המדינה. איש מהמעורבים אינו מכחיש כי מטרת המשפט הייתה גם להרתיע צעירים אחרים, שכן לפי ההערכות אלפי אמריקנים מעורבים באופן ישיר בפעילות טרור דרך הרשתות החברתיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עלי שוקרי אמין. החשבון בטוויטר כבר נחסם מזמן./מערכת וואלה!, צילום מסך

"המקרה של אמין משמש כתזכורת על כמה הקיצוניות המקוונת הפכה לעיקשת וחודרנית", מסר ראש לשכת ה-FBI בוושינגטון אנדרו מקבי זמן קצר לאחר המשפט. "אנחנו נגן על ארה"ב כנגד האלימות של ארגון דעא"ש ותומכיו".

בנוסף לחומרת הדין, המקרה הזה חושף עד כמה גדולה ועמוקה ההשפעה של דאע"ש במדיה החברתית. לפי מחקר, שפורסם על ידי מכון ברוקינגס, יש בין 46,000 ל-70,000 תומכים של הארגון בטוויטר, כשכמות החשבונות הפעילים כנראה בקצה התחתון של הטווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully