וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טטריס עבדים: המשחק החינוכי הגזעני שמחרפן את הגולשים

3.9.2015 / 5:42

"השלב הזה אורך רק 15 שניות" אמר להגנתו מנכ"ל החברה שפיתחה את המשחק, שאמור לחנך ילדים בני 11-14 על העבדות. עוד מיתרונות המשחק: "לחזור אחורה בזמן ולחזות בזוועת העבדות במו עצמם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חינוכי ומהנה./מערכת וואלה!, צילום מסך

המשחק החינוכי "History 2: Slave Trade" יצא אמנם לפני שנתיים, אבל עורר סערת רשת בימים האחרונים, אחרי שהוצע לראשונה ב-Steam ובהנחה של 25 אחוזים על ידי המפתחים. גולשים חשפו חלק במשחק בו מתבקשים הילדים לסדר עבדים שחורים בבטנה של ספינה, בדרכה אל העולם החדש.

המשחק שפותח על ידי חברה דנית נועד ללמד ילדים היסטוריה, ובפרט על תקופת חטיפת העבדים מאפריקה והובלתם בספינות לעולם החדש, מציע למשתמשים בני 11 עד 14 "לחזור אחורה בזמן ולחזות בזוועת העבדות במו עצמם". במשחק תגלמו עבד צעיר המשרת על גבי ספינה, החוצה את הים האטלנטי. לפי המפתחים על הילדים "לשרת את הקפטן ולשמש לו עיניים ואוזניים" עד שתצטרכו להתמודד עם סוגיה קשה - מה לעשות כשאחותכם נשבית בידי סוחרי העבדים.

בתגובה לסערת הרשת והזעם שעורר המשחק, בעיקר בקרב משתמשי טוויטר, מסר מנכ"ל Serious Games, סיימון אגנפלט-נילסן כי השלב במשחק המכונה "טטריס העבדים" ארך רק כ-15 שניות מתוך כשעתיים חינוכיות לחלוטין. עם זאת, השלב הזה הוסר ממנו השבוע בעקבות הזעם.

לאחר ההסרה פורסמה התנצלות במסגרת עדכון שעלה באתר Steam, בעוד המנכ"ל עצמו דווקא ממשיך להגיב באופן לקוני למשתמשים בטוויטר ואף לנסות להתבדח בנושא. אגנפלט-נילסן הודיע לאור התגובות כי המשחק הבא של החברה יהיה משחק ירי אלים במיטב המסורת, כדי שלא לפגוע באף אחד - לפחות לא מבחינה רגשית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נו, אז איך זה מרגיש?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully