וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשוט ומבריק: כך בני נוער מחביאים היום תמונות מההורים בסמארטפון

אילן גלר

6.9.2015 / 9:27

היתרון הטכנולוגי היחסי שיש לרוב הצעירים היום על הוריהם, מאפשר להחביא תמונות בסמארטפון בקלות באמצעות אפליקציות ייעודיות, שנראות כמו משהו אחר לגמרי

פייסבוק

הורים רבים מחליטים לקנות לילדיהם סמארטפון חדש אבל גם אם הם מעניקים אוטונומיה מלאה, ורק מקפידים לבדוק מדי פעם מה מתרחש במכשיר (ובעיקר אילו תמונות מרשיעות יש עליו), יש לא מעט דרכים להחביא את הקבצים שצריכים להצניע.

אחת מהיעילות שבדרכים הללו היא אפליקציה בשם %Calculator, שהאייקון שלה כמעט זהה לזה של אפליקציית המחשבון במכשיר. אולם אם מנסים להיכנס לאפליקציה, מה שמקבלים זה לא ספרות ופונקציות מתמטיות אלא בקשה להזנת סיסמה. מאחורי הסיסמה הזו מסתתרים אלבום תמונות סודי, לוח רשימות, קבצים ואנשי קשר שלא תוכלו לראות כלל דרך האפליקציות הרגילות של המכשיר.

אפליקציות מהסוג הזה קיימות כבר לא מעט זמן אך זוכות כעת לפרסום בזכות סרטון שהפך לוויראלי; הווידאו פורסם על ידי פמלה קייסי, תובעת מחוזית מאלבמה, כמעין אזהרה להורים. יש בו שיעור היכרות קצר מאוד עם אפליקציית האייפון אבל היא ממש אינה לבדה במאבק כנגד הורים חשדנים.

חנויות האפליקציות של אפל ושל גוגל מלאות באפליקציות שונות המתחזות אף הן לכלי מערכת משעממים כמו מחשבונים, ומסתירות מאחוריהן מידע רב. ובכל זאת, אפשר לראות כאן גם צד חיובי: האם ילדים שעושים מאמץ שכזה על מנת להחביא תמונות מהוריהם, לא ישקיעו מחשבה גם להגן על פרטיותם מפני אנשים אחרים?

פמלה קייס. צילום מסך
פשוט לשימוש./צילום מסך
סלפי. ShutterStock
ההורים לא צריכים לדעת הכול./ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully