וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפונים החדשים: מהירים יותר, חזקים יותר ומצלמים הרבה יותר טוב

9.9.2015 / 17:56

באירוע שנערך הערב בסן פרנסיסקו, ושודר חי לכל העולם, השיקה אפל שורה של מוצרים חדשים בהם: iPhone 6S ו-iPhone 6S Plus, אייפד פרו עם מסך ענק, עיפרון אפל לציור על אייפד, אפל TV המחודשת ולבסוף הכריזה כי מערכת ההפעלה החדשה iOS9 תושק בתאריך 16.9

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
iPhone 6S ו-iPhone 6S Plus./מערכת וואלה!, צילום מסך

אפל הכריזה הערב (ד') על לא מעט מכשירים חדשים במסיבת עיתונאים ארוכה וגדושה, שנערכה בסן פרנסיסקו במשך יותר משעתיים. בראש רשימת המכשירים שהוכרזו היו האייפונים החדשים: iPhone 6S ו-6S Plus, אייפד פרו חדש וגדול במיוחד ודור חדש לגמרי לסטרימר של החברה, ה-Apple TV.

האייפונים החדשים, שייצאו למכירה במדינות נבחרות ב-25.9 (לא כולל ישראל בשלב זה), דומים מאוד למכשירים הנוכחיים חיצונית, אך באפל מבטיחים שהמכשיר כולל חידושים ועדכונים רבים. העדכון הבולט ביותר היא טכנולוגית ה-3D Touch, שמוסיפה למסך המגע יכולת לזיהוי עוצמת לחיצה. בלחיצה חזקה על אייקונים של אפליקציות ניתן יהיה להגיע לתפריט קיצורי דרך לפעולות נוספות - למשל צילום סלפי בלחיצה על אייקון המצלמה.

בנוסף למסך המשודרג, האייפונים החדשים יכללו גם מצלמה איכותית יותר שתצלם תמונות 12 מגה פיקסל וסרטוני וידאו ברזולוציית 4K הסופר-איכותית. כמו בכל שנה, אפל שדרגה את מעבד המכשיר, שצפוי להציג ביצועים מהירים ב-80 אחוזים מהדור הקודם.

האייפונים החדשים יגיעו בכל הצבעים הקיימים כיום וגם בצבע אחד חדש, שכנראה יהפוך ללהיט - ורוד. לארץ הם כנראה יגיעו קרוב יותר לסוף השנה, בחודשים אוקטובר-נובמבר.

המחיר צפוי להיות זהה למחיר ההשקה של הדגמים הנוכחיים. מי שלא מעוניין לשדרג יוכל להוריד בחינם את iOS 9, הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה הניידת של אפל, לאחר שתושק בתאריך 16 בספטמבר (שבוע הבא).

ה-Apple TV החדש שהוצגה היא, לפחות על פי אפל, יותר מ"סתם עוד סטרימר". לראשונה, תכלול ה-Apple TV חנות אפליקציות משלה, כמו גם שלט עדכני שיאפשר לשלוט בה באמצעות מגע, תנועה וקול. ניתן יהיה להוריד לטלוויזיה אפליקציות חיצוניות, ואיך לא - גם משחקים. היא צפויה לצאת בארה"ב לקראת סוף אוקטובר, במחירים שנעים בין 150 ל-200 דולרים.

סדרת מכשירי ה-iPad זכתה גם היא לחיזוק משמעותי בדמות ה-iPad Pro: אייפד גדול וחזק במיוחד, עם מסך בגודל 12.9 אינץ' ותמיכה בעיפרון דיגיטלי שיהפוך אותו ללוח גרפי.

כמו כן, הוצגה מקלדת חכמה שתתחבר לטאבלט הגדול ותאפשר להקליד בו כמו מקצוענים. המכשיר צפוי לצאת בנובמבר והמחיר יתחיל ב-800 דולר ויטפס עד 1,079 דולרים בהתאם לנפח האחסון והתקשורת הסלולרית.

גם השעון החכם של אפל, ה-Apple Watch, זכה לאהבה: אפל תשחרר היום לחנויות שלה צבעים חדשים של גרסת הספורט הזולה שלו: מוזהב ו-ורוד. כמו כן, ישוחררו בימים הקרובים רצועות חדשות. השעון, בשלב זה, עדיין לא נמכר בישראל.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

לייב בלוג

19:55 - עוד חמש דקות מתחילים. זה הזמן להימורים אחרונים: יהיו הפתעות, או שכל ההכרזות שנראה הערב כבר ידועות מראש?

20:03 - טים קוק, מנכ"ל אפל, עולה על הבמה, חייכן כהרגלו. הוא מודה לכל עובדי החברה שהגיעו לאירוע (ובדרך כלל נאלצים לדלג על אירועים כאלה כי אין מקום בשבילם באולם). "יש לנו יום גדול לפנינו, ואין זמן לעדכונים מיותרים".

20:05 - מתחילים ב-Apple Watch. באפל טוענים שזה מכשיר שמשפר את חייהם של העונדים אותו, עם 97% אחוזים של לקוחות שבעי רצון.

20:10 - מציגים מחדש את Watch OS2, מערכת ההפעלה המעודכנת לשעון (שנחשפה לראשונה באירוע הקודם של אפל). כיום קיימות 10,000 אפליקציות שתומכות בשעון ובקרוב יגיעו עוד. המרגשת מכולן: המסנג'ר של פייסבוק, שיגיע בגרסה מותאמת לשעון שתאפשר לצ'וטט ישירות מפרק היד.

20:15 - אפל מכריזה על שיתוף פעולה עם Hermes ברצועות עור חדשות לשעון, שיגיעו לחנויות באוקטובר. ויש גם דגמים ורצועות חדשות מבית אפל עצמה.

20:18 - צבעים חדשים ל-Apple Watch Sport: זהב וזהב ורוד. אותו מחיר כמו גרסאות הספורט הרגילות. הוספו גם רצועות סיליקון חדשות במגוון צבעים. כל הדגמים החדשים יגיעו לחנויות היום (לא בישראל כמובן), מערכת ההפעלה החדשה תגיע ב-16.9.

20:19 - עוברים לדבר על אייפד.

20:20 - "היום יש לנו את החדשות הכי גדולות על אייפד מאז האייפד".

20:21 - הוכרז ה-iPad Pro. הוא ענק. טים קוק מספר שהוא האייפד הכי עוצמתי בהיסטוריה של המוצר הזה.

20:22 - גודל המסך - 12.9 אינצ'ים. 2732X2048 פיקסלים. 5.6 מיליון פיקסלים בסך הכל. באפל מבטיחים שתמונות, סרטים, טקסטים ומשחקים נראים עליו נהדר.

20:25 - השבב שיפעיל את הפלא: A9X, השבב החדש של החברה, "עם ביצועים ברמה של מחשב ביתי". צפוי להיות מהיר פי 1.8 מהאייפד הנוכחי, עם ביצועים גרפיים טובים יותר פי שניים.

20:27 - סוללה של 10 שעות, בדומה לאייפדים הנוכחיים. ארבעה רמקולים (בפינות המכשיר) שמתאימים את עצמם ואת עוצמת הקול לפי איך שמחזיקים את המכשיר.

20:30 - ויש גם מקלדת חיצונית, ה-Smart Keyboard. "היא לא דומה לאף מקלדת שהשתמשתם בה בעבר". המקלדת תהיה חלק מכיסוי למכשיר, והיא תתחבר למחבר חדש בצד המכשיר. החיבור מגנטי, ככה שניתן לחבר ולנתק את המקלדת בכל עת בקלות ובמהירות.

20:31 - מציגים עט, או בעצם עיפרון: Apple Pencil. העיפרון יזהה עצמת לחיצה והטייה כדי לאפשר אפשרויות נרחבות כשמציירים איתו על האייפד. ניתן להשתמש בעפרון ובאצבע בו זמנית. נראה טוב מאוד למי שמשתמש באייפד שלו לאיור וציור ואולי גם מתחרה ממשי ללוחות הגרפיים של Wacom.

20:36 - ההפתעה הגדולה הראשונה של הערב - נציג של מיקרוסופט עולה על הבמה כדי להציג את גירסת Office לאייפד החדש.

20:40 - גם Adobe בעניין של האייפד החדש עם חבילת תוכנות מותאמת.

20:48 - האייפד החדש, שכולל גם מצלמת 8 מגה פיקסל ומצלמה קדמית לשיחות וידאו באיכות HD, יגיע בשלושה צבעים: אפור-חלל, זהב ומוכסף. מחיר התחלתי של 800 דולר (32 ג'יגה) ועד ל-1,079 דולרים לגרסת 128 עם תקשורת סלולרית. העיפרון יעלה 99 דולרים והמקלדת 169 דולרים. יגיעו לחנויות בנובמבר.

20:53 - יש עוד אייפד חדש: iPad Mini 4, שיכלול את כל הנתונים הטכניים של ה-iPad Air 2 רק עם מסך קטן יותר. הוא יעלה 399 דולרים.

20:54 - טים קוק חוזר לבמה לדבר על מסך אפילו גדול יותר - מסך הטלוויזיה. "יש לטלוויזיה תפקיד גדול בחיים שלנו. היא מקום חשוב בבית שלנו בו כולם יושבים ונהנים ביחד". קוק מספר שחווית הצפייה בטלוויזיה לא השתנתה כמעט כבר שנים, בטח בהשוואה להתפתחות הגדולה של אפליקציות באייפון ובאייפד. "היום אנחנו הולכים לטפל בזה".

20:56 - "אנחנו מאמינים שהעתיד של הטלוויזיה הוא באפליקציות".

20:57 - ה-Apple TV החדש מוצג בפרסומת וידאו. יש תמיכה ב-Siri, שלט חדש, חנות אפליקציות ייעודית ובטח עוד הפתעות שייחשפו עוד מעט.

21:00 - השלט החדש כולל משטח מגע קטן בחלק העליון שלו (בנוסף לקצת כפתורים פיזיים). הוא כולל גם מיקרופון שמאפשר לשלוט במכשיר באמצעות Siri ולבקש ממנה, למשל, להציע לך דברים לראות בטלוויזיה ("סירי, תראי לי סדרות קומיות חדשות").

21:10 - אחרי הדגמה קצרה של התכונות הבסיסיות (שנראות נחמד, אבל לא מהפכניות במיוחד) עוברים לדבר על האפליקציות. ה-Apple TV החדש תתמוך בכל האפליקציות של ה-Apple TV הישן, אך תכלול גם חנות אפליקציות ייעודית, ומפתחים יכולים להתחיל לעבוד על אפליקציות חדשות בשבילה.

21:11 - ויהיו גם משחקים, חלקם "משחקים שהיו זמינים עד כה רק על קונסולות" כמו Disney Infinity ו-Rock Band.

21:12 - המשחק החמוד Crossy Road יגיע ל-Apple TV ויכלול מצב מולטיפלייר חדש. שחקן אחד משחק בשלט של המכשיר, שחקן נוסף שולט על המתרחש באמצעות האייפון או האייפד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משחק די מטופש למען האמת./מערכת וואלה!, צילום מסך

21:23 - מפתחים יוכלו ליצור אפליקציות אוניברסליות, שיעבדו גם ב-Apple TV, גם באייפון וגם באייפד באותו מחיר. משחקים אוניברסליים יקיימו המשכיות בין המכשירים: תוכלו להתחיל לשחק באייפון באוטובוס, וכשתגיעו הביתה להמשיך מאותו מקום על מסך הטלוויזיה.

21:24 - שני דגמים: אחד עם 32 ג'יגה ב-149 דולרים ואחד עם 64 ג'יגה ב-199 דולרים. מפתחים יוכלו להתחיל לפתח אפליקציות כבר היום.

21:25 - טוב, הגענו לחלק העיקרי של האירוע: אייפון.

21:26 - קוק: "אייפון 6 היה האייפון הכי פופולרי אי פעם, והטלפון הכי פופולרי בעולם. איך ממשיכים הצלחה כזו?".

21:28 - ממשיכים אותה עם iPhone 6S ו-iPhone 6S Plus כמובן. שנראים אותו דבר כמו הדגמים הקודמים אבל עם צבע חדש - ורוד! החידושים העיקריים יהיו, כצפוי, פנימיים.

21:29 - "שינינו הכל באייפונים החדשים. האייפונים האלה הם המתקדמים ביותר אי פעם, ובאופן כללי הסמארטפונים המתקדמים ביותר בעולם".

21:30 - מעטפת האלומיניום חדשה לגמרי, "מהסוג שמשתמשים בה בתעשייה האווירית". המסך יהיה עמיד מתמיד לשריטות.

21:31 - טכנולוגית מגע חדשה: 3D Touch.

21:32 - כצפוי, 3D Touch זה בעצם Force Touch - דהיינו, המסך יודע לזהות לא רק איפה לוחצים אלא גם כמה חזק לוחצים. השימושיות נראית דווקא מפתיעה לטובה: לחיצה חזקה על אייקון של אפליקציה יעלה תפריט קטן של קיצורי דרך לפעולות נפוצות. לחיצה חזקה על תכנים כמו תמונות יעלה את התמונה לקדמת המסך כל עוד האצבע נשארת על המסך.

21:34 - מנוע רטט חדש ומדויק יותר יצטרף למסך המגע כדי לתת למשתמשים פידבק על פעולות ולחיצות.

21:29 - את האייפון החדש יפעיל מעבד A9 - יותר מ-70% מהיר יותר מממעבד ה-A8 שמפעיל את האייפונים הנוכחיים, עם ביצועים גרפיים טובים יותר ב-90%.

21:45 - מצלמה חדשה לגמרי: 12 מגה פיקסל, עם חיישן חדש שמאפשר פוקוס מהיר יותר ותמונות מוצלחות ואיכותיות יותר.

21:50 - מצלמת הווידאו תתמוך ברזולוציית 4K.

21:52 - המצלמה הקדמית היא מצלמת 5 מגה פיקסל. המסך ישמש כמבזק, באמצעות טכנולוגיה שתאפשר למסך להבזיק באור החזק פי שלושה מאשר בשימוש רגיל.

21:54 - "תמונות חיות": כשמצלמים תמונה, האייפון ישמור קטע וידאו קצרצר שיצולם בסמוך לצילום - שנייה וחצי לפני ואחרי החשיפה. לחיצה על התמונה "תעורר אותה לחיים", גם אם לא צילמתם במקור כקטע וידאו.

21:58 - אפל רוצה לעזור למשתמשי אנדרואיד שרוצים לעבור לאייפונים החדשים: ניתן יהיה להוריד אפליקצית "עבור לאייפון" דרך Google Play שתאפשר מעבר קל בין מערכות ההפעלה.

22:00 - כצפוי - התמחור נשאר בדיוק אותו דבר כמו שהיה בדור הקודם. מכשירי ה-6 ישארו גם הם בליינאפ במחיר זול יותר, וה-iPhone 5S הישן נושן עדיין חי ובועט, ויינתן בחינם (בארה"ב, בחתימת חוזה לשנתיים לספקיות סלולר).

22:01 - גרים בארה"ב? תוכלו להרשם לתוכנית שדרוג שנתית בחנויות אפל. תמורת תשלום חודשי קבוע, החל מ-32 דולר לחודש, תוכלו לקבל מכשיר חדש כל שנה.

22:02 - ייצא ב-25.9 בגל המדינות הראשון שלא כולל את ישראל. עד סוף השנה יגיע למעל 130 מדינות. ניסיון העבר מלמד שלארץ כנראה יגיע באוקטובר-נובמבר.

22:03 - מערכת ההפעלה iOS 9 תצא ב-16.9.

22:05 - טים קוק מתחיל לסכם את האירוע.

22:06 - בפינת "דברים שסטיב ג'ובס כנראה לא היה עושה": טים קוק מבקש מכל עובדי אפל שנמצאים באולם לעמוד ומוחא להם כפיים על כל העבודה הקשה.

22:07 - ולסיום הערב, מופע מוזיקלי קצר של One Republic. לילה טוב!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully