וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חומת אש: רוסיה חסמה את Pornhub ועשרה אתרי פורנו נוספים

11.9.2015 / 5:27

נדמה שפעם בשבוע מחליטה רוסיה לחסום אתר אינטרנט גדול. לעתים הרגולטור במדינה חובבת הצנזורה חוזר בו (כמו במקרה ויקיפדיה) ולעתים הגולשים הם אלה שנאלצים למצוא פתרונות מקוריים

כוכבות פורנו מדברות על הסרט 50 "גוונים של אפור". funnyordie, צילום מסך
ספסיבה!/צילום מסך, funnyordie

אחרי סערת חסימת (והחזרת) ויקיפדיה, בית משפט מחוזי ברוסיה החליט השבוע לחסום את הגישה לאתר התוכן למבוגרים הפופולרי Pornhub, ועשרה מעמיתיו לז'אנר, לאחר שנקבע כי העמודים הפרו את החוק הרוסי נגד הפצת פורנוגרפיה (איך הם לא עלו על זה קודם?!).

רגולטור התקשורת הרוסי איים כבר בעבר על אתרים רבים, בהם זכור בעיקר האיום לחסום את פייסבוק עקב הוספתם של אימוג'ים גאים, וביום שני האחרון הודיע על הצו שכלל את Pornhub, שהפסיק להיות זמין בגרסתו הרוסית החל מיום שלישי. לפי הדיווח במוסקבה טיימס, את העמוד הראשי החליפה הודעה על חסימה בשל תוכן לא-חוקי.

לא ברור מה השתנה, או התחדש באתר, שהביא לשינוי הגישה כלפיו, אך לצידו נחסמה כאמור שורה של אתרי פורנו, לאחר שהוחלט כי גם הם מייצרים ומפיצים פורנוגרפיה ועוברים על סעיף 242 בחוק המקומי שנועד להגן על ילדים ממידע מזיק. הרגולטר התריע כבר בחודש אפריל כי יסיר 136 אתרי פורנו מהרשת הרוסית, אך הרשימה לא כללה עד כה את Pornhub הפופולרי במיוחד.

אנשי Pornhub אישרו כי אכן נחסמו ברוסיה, שהצליחה להפעיל צנזורה לאחרונה על אתרים פופולריים במיוחד כמו רדיט (וכאמור, ויקיפדיה), והודיעו כי כרגע הם "חוקרים ובודקים את האמצעים העומדים לרשותנו כדי להחזיר את אתרנו לרוסיה". משהו אומר לנו שהגולשים הרוסים לא ימתינו עד אז, ואולי פשוט יסתפקו באחד מאלפי אתרי הפורנו האחרים שעדיין זמינים להם ברשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully