וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחממות ויראלית: הדובה הכחושה שזעזעה את הרשת

16.9.2015 / 9:20

"ראיתי דובים מתים וגוועים ברעב", כתבה צלמת הטבע הגרמניה קרסטין לנגנברגר לצד תמונת דובת הקוטב הפצועה והרזה, שהפכה לוויראלית והזכירה לנו שוב את נזקי ההתחממות הגלובלית

For tourists and wildlife photographers, the main reason to come to Svalbard is to see polar bears. And yes, usually we...

Posted by Kerstin Langenberger Photography on Thursday, August 20, 2015

הרשת אמנם מלאה בתמונות של חיות חמודות, אבל מדי פעם צצה גם תמונה שמצליחה להביא לשינוי - או לפחות לגייס את ההמונים בניסיון לייצר אחד. הצלמת הגרמניה, קרסטין לנגנברגר, מתמקדת בעבודותיה בטבע; לאחרונה היא תיעדה דובת קוטב כחושה ופצועה במסעה בארכיפלג האיים סוולברד, שבצפון נורווגיה.

התמונה פורסמה ברשת לפני כחודש והפכה לסמל ויראלי כואב וממשי ביותר לנזקי ההתחממות הגלובליתומאבקם של דובי הקוטב בהצטמקות סביבה המחייה שלהם. "עבור תיירים וצלמי חיות בר, הסיבה העיקרית להגיע לסוולברד היא כדי לראות את דובי הקוטב", כתבה הצלמת לצד התמונה, "וכאן בדרך כלל אנחנו מוצאים אותם - דובים יפהפיים, פוטוגניים, בעת משחק או אפילו בזמן ציד, אבל האם הם באמת מסתדרים?".

"אני אדם בעל תודעה ביקורתית", הוסיפה לנגנברגר בטקסט התמונה, ששותפה בפייסבוק קרוב ל-50 אלף פעם וזכתה לעשרות אלפי לייקים עד כה. "אני רואה איך עונות הקיץ נעשות וחמימות יותר מאי פעם. אני רואה את הקרחונים נמסים ומתמוטטים, נסוגים בעשרות עד מאות מטרים מדי שנה. ראיתי דובים במצב טוב, אבל גם ראיתי דובים מתים וגוועים ברעב".

הדובה הוויראלית נפצעה ככל הנראה בזמן שניסתה לצוד; לדברי קרסטין, הנקבות פגיעות יותר מזכרים בתקופה זו מאחר והן נוטות להשאר לאורך החוף הקפוא עם גוריהן בחיפוש אחר מזון. "ראיתי דובים רזים בצורה מחרידה פעמים רבות - ואלו תמיד היו נקבות - כמו זאת כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully