וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאוני: רחפנים בונים גשר חבלים ללא מגע יד אדם. צפו

אילן גלר

22.9.2015 / 6:07

רחפנים משמשים לרוב לצרכים צבאיים ולצילום אבל מתברר שאפשר להשתמש בלהקות רחפנים מתואמות לבצע משימות שיקלו על בני אדם ברחבי העולם; משימה אחת כזו היא בניית גשרי חבלים בקלות, וללא סיכון חיי אדם

אתר רשמי

אם חשבתם שלרחפנים זעירים אין שום שימוש מלבד צילום תמונות פפראצי והצקה לשכנים, אולי הניסוי השוויצרי הזה ישכנע אתכם אחרת. במסגרת הניסוי שוגרו רחפנים למשימת בניית גשר חבלים באורך של כ-7.4 מטרים, תוך שהרובוטים מנווטים באופן עצמאי לחלוטין באוויר וקושרים את החבלים בכלים אוטומטיים. כל התהליך בוצע ללא מגע יד אדם, למעט חלק קטן בגשר שהורכב מראש.

לאחר סיום תהליך ההרכבה נבדק הגשר ונמצא חזק מספיק בכדי לשאת את כובד משקלו של אדם בוגר. כדי שהרחפנים הקטנים יצליחו למלא אחר ההוראות, גם החומר ממנו עשויים הכבלים נחשב מהפכני, ומהווה לטענת החוקרים שילוב מושלם בין משקל קל יחסית ובין חוזק ועמידות המתאימים גם לתנאי שטח קיצוניים.

אולם בטרם אתם רצים לקנות רחפנים בוני גשרים לקראת הטרק הבא בדרום אמריקה, כדאי שתדעו כי עדיין מדובר בניסוי בלבד, שהתרחש בתנאי מעבדה ובשלב זה אינו ישים מחוץ לה. עם זאת, מפרסמי הסרטון טוענים כי מדובר בהדגמת יכולת מוצלחת, והשלב הבא - ניסוי מחוץ למרכז המחקר - אינו רחוק.

  • עוד באותו נושא:
  • רחפנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully