וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלגרם מודה: שירות המסרים שלנו פופולרי גם בקרב טרוריסטים

אילן גלר

25.9.2015 / 7:22

תכונותיה המשובחות הביאו לאפליקציית המסרים המוצפנים 60 מיליון משתמשים ברחבי העולם, אבל ביניהם יש לה גם קהל לא קטן של מתכנני פיגועים, מפיצי שנאה ועוד אנשים שמשתמשים בה כדי לחמוק מזרועו הדיגיטלית הארוכה של החוק

אפליקציית דאע"ש. ShutterStock
גם בדאעש אוהבים את טלגרם./ShutterStock

חברת "טלגרם" הברלינאית, המפתחת את אפליקציית המסרים המידיים האנונימיים, זכתה לפופולריות רבה לאחר שמתחרתה העיקרית ווטסאפ הצטרפה למשפחת פייסבוק. לאחרונה היא הכריזה כי הגיעה ל-60 מיליון משתמשים ברחבי העולם, כשאחד מיתרונותיה הבולטים על המתחרים, כאמור, הוא הצפנה אוטומטית ומידית של כל מסר. אולם יתרון זה הפך אותה לפופולרית גם בקרב אלו שיש להם הרבה מה להסתיר, כמו טרוריסטים החברים בארגון המדינה האיסלמית.

כשנשאל על כך לאחרונה בכנס טכנולוגיה, הודה מנכ"ל טלגרם פאוול דורוב כי אכן ידוע לחברה שהאפליקציה הפכה לפלטפורמה מועדפת על מחבלים. עם זאת, הוא מאמין כי יתרונות ההצפנה לכלל המשתמשים עולים על הסכנה שביצירת פלטפורמת תקשורת מאובטחת לארגונים טרוריסטיים ופליליים. "אני חושב שפרטיות, ובסופו של דבר הזכות שלנו לחופש, חשובה יותר מהחשש מפני דברים רעים שיקרו כמו טרור".

במהלך נאומו בכנס, הרבה פאוול להשוות בין טלגרם ובין ווטסאפ, תוך שהוא מונה כמה וכמה יתרונות מרכזיים עליה. המנכ"ל הדגיש במיוחד כי טלגרם היא אפליקציה מהירה ונוחה יותר מווטסאפ, המאפשרת משלוח קל של קבצים ותכונות נוספות מתקדמות לשיחה קבוצתית. כמו כן, טלגרם זמינה גם כתוכנה עבור מחשבים אישיים, ולא רק כאפליקציה לניידים ושירות ווב בעל שימושיות מוגבלת. וכן, גם אפשר לתכנן איתה פיגועים מבלי החשש שכל גוף אכיפה מקומי יצותת לכם.

טלגרם. טלגרם, צילום מסך
אנונימיות היא מצרך נדיר ברשת/צילום מסך, טלגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully