וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מדע בדיוני: הניסוי המוצלח ביותר בקריאת מחשבות עד היום

אילן גלר

29.9.2015 / 8:16

חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון הצליחו כנראה לפצח את הסוד למחשבות שלנו. בעזרת מתקן לא פולשני הם הצליחו להעביר מחשבות בין נסיינים בשיעור של 72 אחוזי הצלחה - הרבה מעבר לקבוצת הביקורת

יוטיוב

במכון המחקר למדעי המוח של אוניברסיטת וושינגטון הצליח לאחרונה צוות המדענים להרכיב מכונה שנשמעת כאילו הגיעה ישירות מסיפור מדע בדיוני: היא מסוגלת לקרוא את מחשבותיו של אדם אחד, ולהעביר אותן לאדם שנמצא במקום אחר דרך חיבור אינטרנט. והחלק היותר מפתיע הוא שבשום שלב לא נדרשת פלישה חודרנית למוח, והחוקרים מבטיחים כי אין כל סיכוי לגרימת נזק כלשהו לאיבר הכי חשוב בגוף.

במהלך הניסויים המוצלחים צפה מתנדב אחד בתמונות על מסך, בעוד המתנדב השני (שאינו רואה את התמונות) שאל את הראשון שאלות "כן ולא" אודותיהן. התשובות שודרו ישירות למוחו, והתבטאו בהבזקי אור קלים במקרה של תשובה חיובית, ובהעדר הבזקים במקרה של תשובה שלילית. המשתתפים שעבורם המכונה פעלה הצליחו להבין זה את זה דרך החיבור הממוחשב ב-72 אחוזים מהמקרים, לעומת 18 אחוזים בלבד בקבוצת הביקורת, שבה טכנולוגיית שידור המחשבות לא פעלה.

כמובן שהטכנולוגיה הזו עדיין רחוקה מיישום מסחרי או ביתי, בין השאר מפני שפעילותה מוגבלת מאוד ומהירות העברת המסרים איטית יותר מאשר סתם הודעה בווטסאפ. עם זאת, זהו הניסוי המסובך והמתקדם ביותר שבוצע עד כה בהעברת מסרים ישירה בין מוח למוח, ומהווה התקדמות נאה בדרך להעברת מחשבות, שתחסוך לנו לגמרי את הצורך במיקרופון או במקלדת.

ממשק מוח למוח. אתר רשמי
עכשיו רק צריך נסיינים עם מחשבות מעניינות./אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully