וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרובו-ילד הקריפי הזה נועד לגרום לכם לחייך

אילן גלר

2.10.2015 / 6:02

כדי לבחון איך מגיבים מבוגרים לחיוכים של תינוקות החליטו באוניברסיטת סן דייגו לבנות את המכונה המלחיצה הזו, במקום לערוך תצפיות. הניסוי כבר הסתיים בהצלחה אבל המראות האלה כנראה ימשיכו לרדוף את הנסיינים בחלומותיהם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רק אל תבוא לצחוק איתי בסמטה חשוכה./מערכת וואלה!, צילום מסך

חוקרים באוניברסיטת סן דייגו החליטו לבדוק תיאוריה, אותה הם פיתחו אודות הקשרים המיוחדים שנוצרים בין תינוקות והוריהם. התיאוריה - פרי מחקר מדוקדק ותצפיות לאורך שנים – טוענת כי בעוד ההורה מעוניין בחיוכים ארוכים ככל האפשר מצד כולם, התינוק בעיקר רוצה שהוריו יחייכו - וטורח רק לחייך את המינימום האפשרי בכדי לשמח אותם.

וכיצד עורכים ניסוי בתיאוריה הזו בפועל? משום מה, התשובה אליה הגיעו החוקרים היא הרובוט המפחיד הזה, שנראה כאילו יצא מסרט אימה העוסק בהשתלטות סייבורגים על העולם. תנועת גופו של הרובוט מוגבלת מאוד, אך פניו דווקא גמישות להפליא ומסוגלות להפיק מגוון רחב של חיוכים.

ובכל זאת, קבוצת הניסוי שנאספה באוניברסיטה הצליחה דווקא להוכיח את התיאוריה, והראתה קשר ישיר בין התצפיות שנערכו במהלך המחקר, ותגובות המתנדבים לחיוכי הרובוט. לא ברור אילו עוד שימושים יש למכונה המוזרה הזו, כעת כשהניסוי הסתיים, אם כי יש לנו תחושה שהסטודנטים לא ימהרו לפרק אותה. הרובו-תינוק עוד בוודאי ישרת אותם באין ספור מתיחות ומעשי קונדס ברחבי האוניברסיטה, במיוחד בשעות הערב.

  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully