וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ולתמיד: האם הפוסטים שאנחנו מפרסמים שייכים לנו או לפייסבוק?

1.10.2015 / 5:47

תנאי השימוש של פייסבוק, אותם כל בעלי הפרופיל אישרו (רובנו בהיסח הדעת), מניעים כבר שנים שמועה עיקשת, הגורסת שברגע פרסום הפוסט אנחנו מעבירים את הזכויות על תוכנו לרשת החברתית. אמ;לק - זה לא נכון

פייסבוק. ShutterStock
זוכרים שאישרתם אז את תנאי השימוש?/ShutterStock

אחת השמועות היותר פופולריות, שאיכשהו הצליחו לשכנע רבים באשר למדיניות הרשת החברתית, גורסת כי פייסבוק הופכת לבעלת הזכויות על כל חומר מקורי, כתוב או מצולם, שמועלה על ידי גולשיה לרשת. או במילים אחרות: רבים מאמינים שכל מה שעולה לפייסבוק - שייך לפייסבוק, אבל קריאה של הסכם השימוש מראה שזה לא ממש מדויק.

לאחרונה צובר שוב פופולריות הפוסט הזה, על ניסוחיו השונים, שמעלים גולשים רבים במחשבה שאם הם לא יעשו כן יילקחו מהם זכויות היוצרים על חומרים שהעלו. ההודעה על גרסאותיה השונות אמנם אינה חדשה, אך צוברת פופולריות מחדש לאחרונה, לפי הדיווח בניו יורק טיימס.

בפועל, תנאי השימוש של פייסבוק אינם מקנים לרשת החברתית בעלות על חומרים של המשתמשים, ואילו היו מעניקים זכויות, הסטטוס הזה ממש לא היה משנה.

החוזה אליו הסכמתם, עם הצטרפותכם לשירות (זוכרים את המסך ההוא עם הטקסט הבלתי נגמר שגללתם למטה וסגרתם מיד?) מתיר לחברה לעשות שימוש בחומרים בהתאם להגדרות הפרטיות שתבחרו לכל פוסט, כמו למשל בצילומי מסך מפוסטים פומביים מהרשת החברתית למטרות פרסום או אירועי השקה, אך הבעלות וזכות הקניין הרוחני על כל החומרים נותרת במלואה בידי המשתמש.

סעיף 2.4:
When you publish content or information using the Public setting, it means that you are allowing everyone, including people off of Facebook, to access and use that information, and to associate it with you.

הניסוח המדויק גורס כי לפייסבוק זכות מלאה לעשות שימוש בחומרים שלכם, אבל עד היום לא השתנה הסעיף באופן שיהפוך את מנהלי הרשת החברתית הפופולרית בעולם לבעלים של תוכן המפורסם בה. ומה לגבי המם שהכנתם במחולל החינמי המקוון? אם לא צילמתם את התמונה בעצמכם, הוא ממש לא מוגן בזכויות יוצרים רק כי חשבתם על כותרת מצחיקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

לג'ון אוליבר גם יש מה להגיד על זה

THE FACEBOOK PRIVACY PROTECTION MESSAGES ARE HOAXES! WATCH THIS VIDEO TO HEAR JOHN OLIVER EXPLAIN HOW TO ACTUALLY PROTECT YOUR PERSONAL INFORMATION.

Posted by Last Week Tonight with John Oliver on Wednesday, September 30, 2015
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully