וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטף את גוגל לדקה: אמריקני הצליח לקנות את Google.com ב-12 דולר

אילן גלר

4.10.2015 / 10:19

מציאת כתובות אינטרנט שוות ופנויות לרישום, בעידן של היום, זו משימה לא פשוטה. ניתן רק לדמיין את הפתעתו של סאנמיי וואד שגילה לפתע שהכתובת הכי פופולרית בעולם זמינה לרכישה

גוגל. ShutterStock
לדקה אחת הוא היה הבעלים של כתובת האינטרנט הפופולרית בעולם./ShutterStock

כתובות אינטרנט (דומיינים) מוכרות של אתרי אינטרנט הן רכוש רב ערך בימינו (למרות שתור הזהב של מכירות דומיינים הסתיים כבר ממזמן), שעשוי להימכר בסכומים גבוהים אם מחזיקים בהם במקום הנכון ובזמן הנכון. על כן, קשה לדמיין מה עבר בראשו של סאנמיי וואד האמריקני, שלמשך דקה אחת בשבוע שעבר החזיק בשם המתחם Google.com - לאחר שרכש אותו תמורת 12 דולרים בלבד.

סאנמיי טוען כי רכש את הדומיין דרך שירות של גוגל עצמה; הוא פשוט חיפש אותו בתמימות, וגילה להפתעתו כי השם פנוי לקנייה ודמי הרכישה עומדים על המחיר הסטנדרטי כמו כל אתר אחר. מיותר לציין כי וואד קפץ על ההזדמנות, ואכן קיבל הודעת מייל מידית שהעסקה הושלמה בהצלחה. לרוע מזלו, בתום הדקה הקסומה הזו מישהו בגוגל כנראה עלה על התקלה, וביטל את רכישת הדומיין רטרואקטיבית.

בפוסט שבו שיתף את הסיפור, עושה רושם כי סאנמיי היה משועשע למדי מהעניין ולא מאוכזב ממיליוני הדולרים שנגזלו ממנו על הנייר. לעומתו, חלק גדול מהמגיבים לידיעה היו הרבה פחות חיוביים כלפי המעשה של ענקית החיפוש, שנראה לא הוגן ואף מנוגד לאמנות בין-לאומיות הנוגעות לאתיקה ברשת. רשם דומיינים אמור להיות גוף אובייקטיבי לחלוטין, ולא עומדת לו הזכות לבטל רכישה מתוך אינטרסים עסקיים שלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההוכחה שהכתובת הייתה פנויה - בשירות של גוגל עצמה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully