וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Peeple: האפליקציה לדירוג אנשים מעוררת מחלוקת ברשת

אילן גלר

4.10.2015 / 10:29

האם ראוי לדרג בני אדם כפי שמדרגים בתי עסק או מוצרים? זו השאלה שעומדת במרכז דיון גלובלי באינטרנט, סביב האפליקציה שתושק בנובמבר. היזמית: "אנשים עושים מחקר מקיף כשהם קונים מכונית חדשה"

צילום קבוצתי סמארטפון. ShutterStock
בשבילי הכוכב זה אתה. אולי שני כוכבים./ShutterStock

למרות שנדמה כאילו כבר ויתרנו על האפליקציה הזו כחברה, שירות מקוון חדש בשם Peeple מכה גלים ברשת וכבר זכה לעשרות אלפי שיתופים, למרות שהוא צפוי להיו מושק רק בחודש נובמבר. הסיבה לכך היא הקונספט מעורר המחלוקת שמאחורי האפליקציה - דירוג אנשים, כאילו היו בתי עסק או מוצרים לרכישה.

באמצעות Peeple, תוכלו להעניק ציון לכל אדם שאתם מכירים - חברי משפחה, בני זוג, שותפים ללימודים או קולגות מהעבודה, בסולם של בין אחד לחמישה כוכבים. בעת הדירוג עליכם להשתמש במספר הטלפון של האדם אותו אתם מדרגים ולהצהיר כיצד אתם מכירים אותו, אם כי לא עושה רושם שלמנהלי השירות יש כוונה אכן לבדוק את אמינות הדיווח. המדורג יקבל הודעת מייל על הפרופיל שנפתח בשמו, אם כי לא מוזכרת שום אפשרות להסרת הפרופיל אם ירצה בכך.

הסעיף האחרון הוא זה שמעורר את רוב הביקורת, שכן עושה רושם כי ניתן יהיה לצרף כל אחד למאגר המידע מבלי לבקש כלל את רשותו - פלטפורמה כמעט מושלמת לשיימינג ברשת. הטענות הללו לא עושות שום רושם על ג'וליה קורדריי, יוזמת השירות. "אנשים עושים מחקר מקיף כשהם קונים מכונית חדשה או מקבלים החלטות אחרות מאותו סוג", אמרה בראיון לוושינגטון פוסט. "למה שלא יערכו מחקר דומה על אספקטים אחרים בחיים?".

לצד הביקורת הרבה ברשת, יש גם לא מעט גולשים שנזכרו מיד שיש לא מעט סדרות שכבר חזו את האפליקציה הזו, בהן "פילדלפיה זורחת" ו-"קומיוניטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully