וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 סימנים שהגיע הזמן לשדרג סמארטפון

4.10.2015 / 14:24

הנייד שלכם שירת אתכם נאמנה בשנתיים האחרונות, אולי אפילו שנתיים וחצי. הוא שמר בסוד את כל ההתכתבויות שלכם, דפדף יחד איתכם בתמונות ובזיכרונות אבל התגובות שלו כבר לא מה שהיו פעם. ואז אתם מבינים שגם סמארטפונים מזדקנים ומתים

אייפון. ShutterStock
היה שלום./ShutterStock

בימים הלא-רחוקים, בהם הטלפונים הניידים שלנו הגיעו כמעט בלעדית מהמפעילות הסלולריות, שדרוג מכשירים אחת לתקופה (עדיף בתשלומים למשך שלוש שנים) היה דבר שבשגרה. כיום, יש לא מעט יצרניות סלולר גדולות בעולם, שנמצאות בחלק מהקטגוריות גם בתחרות עם כמה יצרניות בינוניות, וכולן מציעות סמארטפונים עם מפרטים שונים במחירים שונים. התחרות על הכיס שלנו עזה, אבל לפני שרצים להחליף מכשיר, יש כמה סימנים שמעידים שאכן הנייד שברשותכם סובל ממחלות זקנה של סמארטפונים.

כשהמכשיר מתפרק לנגד עיניכם

הסמארטפון הוא גאדג'ט שסופג התעללות בלתי פוסקת, מאחר והוא לא עוזב אותנו לרגע; מהמיטה למחשב, מהמשרד לשירותים, מהבית עד סוף העולם. הוא נופל, נרטב, מתלכלך, מתמלא בחול ועובר עוד אינספור התעללויות. השימוש הבלתי פוסק בו מביא למשל לשחיקה של הלחצנים (נקודה רגישה במיוחד למשתמשי אפל), פגמים או סדקים עלולים להיווצר במארז או באחד משלל החלקים המכניים והאלקטרוניים בטלפון, המסך חשוף לבלאי תמידי של נגיעות ועוד (במקרה הזה, מגן זכוכית עוזר לשמור על המסך). במידה ונראה כי מכשירכם מתקשה להגיב ללחיצות על כפתוריו, הוא נכבה באופן פתאומי, קופא לזמן ארוך ומגיב באיטיות באופן כללי, ייתכן ומדובר בבעיית חומרה שעשויה לנבוע פשוט מגילו של המכשיר בשילוב כמות הלחץ שהפעלתם עליו עד כה.

האפשרות השנייה היא עומס על הזיכרון, במקרה זה אפשר לנקוט באפשרות הלא פחות קיצונית של חידוש המכשיר. אם תרצו לנסות לתת לסמארטפון הוותיק צ'אנס אחרון לפני שהוא מושלך למגירה, מומלץ לגבות את כל המכשיר ולאתחל אותו להגדרות היצרן. לאחר מכן לעדכן את כל הגרסאות ולהוריד שוב את כל האפליקציות שלכם. המכשיר יעבוד מהר יותר עכשיו אבל עדיין תרגישו את עייפות הסוללה, שחיקת המארז ורפיסות הלחצנים.

עם הזמן והלכלוך, טלפונים רבים גם עשויים להפוך לבלתי שמישים עבור שימושם המקורי - שיחות טלפון. זה עשוי לקרות בגלל כשל של רכיבים פנימיים או פשוט סתימה בפתחי המיקרופון והרמקול. במידה ואתם יכולים לנהל שיחה רק באמצעות ספיקר, אוזניות או דיבורית חיצונית, ובמידה וניסיונות לנקות את פתחי המכשיר לא עזרו, ייתכן ואין ברירה אלא לעבור הלאה.

מתקן סמארטפון. GettyImages
איזולירבנד זהלא הפיתרון - שם מתחילה הבעיה./GettyImages

כשהסוללה נגמרת לפני ארוחת הצהריים

סוללות הן מוצר בעל אורך חיים מוגבל, ולאחר כ-500 הטענות יורדת יעילותן בכ-20 אחוזים. כשהן מתקרבות יותר ויותר לסוף כרוניקת חייהן הידועים מראש, תראו זאת בסימנים ברורים: הטלפון מגיע ל-100 אחוזים טעינה אבל האנרגיה זולגת ממנו כמו ממסננת; או במילים אחרות - אתם מתחילים להסתובב עם מטען, וגם משתמשים בו פעמיים-שלוש ביום.

אם תרצו בדיקה קצת יותר מעמיקה תוכלו להיעזר באחת משלל אפליקציות לאנדרואיד. במכשירים עם סוללות נשלפות תוכלו להחליפן מבלי להחליף את כל הטלפון. זאת כמובן במידה ששאר המכשיר מתפקד טיפ-טופ אבל, עם הזמן ההידרדרות חלה בכל סמארטפון וקשה להאמין שרק הסוללה סובלת מזקנה.

כשלאף אחד כבר אין מטען כמו שלך

אחד היתרונות הגדולים הטמונים בסמארטפון עדכני הוא שגם אם תצאו מהבית ללא מטען, יש סיכוי רב שתאתרו מטען זהה בקלות. עם הפיכת הדגם שלכם למיושן ולפחות רלוונטי, הולך וגדל הסיכון שהעולם כבר לא מאפשר לכם להתחבר אליו. זוהי כמובן אינה סיבה מספקת להחליף מכשיר תקין, אבל זה בהחלט סימן מובהק לכך שהטלפון שלכם עומד לצאת לפנסיה.

אילוסטרציה. ShutterStock
רק ביקשתי מטען לאייפון 3 - לא הייתם צריכים לצעוק עליי./ShutterStock

כשאין לך אופציות כמו סירי ופונקציות אחרות

iOS 9 ואנדרואיד 6.0 מרשמלו הן ללא ספק מערכות ההפעלה הכי מלוטשות, מקצועיות ומרשימות שהוציאו אפל וגוגל עד היום, אלא שרבים מהמכשירים הקיימים בשוק כיום לא יהיו מסוגלים להריץ אותן כלל - או את שלל התכונות החדשות שהן מציעות. כך למשל, לא יכולים משתמשים אייפון 4 - דגם נפוץ שימיו ספורים - להיעזר בסירי או לצלם תמונות פנורמיות. מכשיר חדש מציע גם אפשרויות חדשות, ואז לא משנה מה מצבו של הנייד הנוכחי - הוא כבר לא מספק.

כשאי אפשר להתחבר לרשתות חדשות ומהירות

ההתלהבות הגדולה מיכולות "הדור השלישי" היא כבר מזמן נוסטלגיה, עם רשתות LTE המתפרסות ברחבי העולם ומציבות סטנדרטים חדשים בגלישה - סטנדרטים שאינם נגישים לבעלי מכשירים מיושנים, הנאלצים להמשיך ולתקשר ב-3G.

החיבור הישן מאפשר רק כעשירית מהמהירות של רשתות הדור הרביעי, ובמידה ואתם משתמשים כבדים ברשת דרך הנייד: לצרכי עבודה, בשל שירותי סטרימינג איכותיים או כל שימוש אחר, הצורך להתחבר לרשת מתקדמת יותר הוא סימן ברור לכך שהגיע הזמן לשדרג.

כשאתם עוד מסוגלים לטרוק את הנייד בזעם

למרות שלבעלי אנדרואיד או אייפון זה יישמע טירוף בלתי אפשרי, אנשים רבים עדיין משתמשים בטלפונים "טיפשים" - כאלו עם מסך קטנטן שלא מגיב למגע, סדרה של מקשים עם מספרים ואותיות עליהם ואפילו מבנה צדפה שנסגר כשלא מנהלים שיחה.

לטלפונים האלה מבחר אפשרויות דל, המתמצה לרוב בשיחות טלפון. רובנו כבר התנסינו בחיים עם סמארטפון, ונתקשה לחזור אחורה, אבל מי שעוד לא קפץ על הרכבת ומעוניין להשיג גישה לאינספור תכנים ואפשרויות נוספות באמצעות הנייד, יש עולם שלם של אפשרויות שם בחוץ.

נוסע מדבר במכשיר סלולר טיסה מטוס. ShutterStock
מה אכפת לי, הטלפון הזה עדיין עובד. רגע, יש לי הודעה במשיבון./ShutterStock

כשהיצרן מפסיק להוציא עדכונים לדגם שלך

כחלק מהניסיון לעודד אנשים לשדרג סמארטפון, אבל גם מטעמי חיסכון וקידמה, מפסיקות יצרניות המכשירים הסלולריים לתמוך במכשירים ישנים מעת לעת. המשמעות עבור המשתמשים היא שלא תהיה להם גישה יותר לפיצ'רים חדשים אבל בעיקר זה השלב שהטלפון מתחיל לסבול מחוסר התאמה לשירותים שונים, אפליקציות חדשות ומתחיל להיות פגיע יותר לווירוסים. בנוסף לא מתקבלים עדכוני אבטחה חדשים או תיקוני באגים.

כשאיכות הצילום כבר לא מספקת

LG חשפה זה עתה טלפון עם שתי מצלמות סלפי ואילו וואוויי הציגה לאחרונה מכשיר עם מצלמת סלפי מסתובבת - המגמה בעולם ברורה והיא הולכת להתמקד יותר ויותר באיכויות הצילום שמאפשר לנו הסמארטפון, עם דגש על יצירת סוגים שונים של מדיה. מסטילס איכותי ועד לווידאו ברזולוציית 4K, מכשירים ישנים המבוססים על רכיבים בני כמה שנים פשוט אינם מסוגלים לספק, ברוב המקרים, את אותה איכות צילום שיספקו מכשירים חדישים, בעיקר כשמדובר בווידאו ובצילום בתנאי תאורה לא אידיאליים. ובקיצור, אם הסלפי שלכם נראה כמו אוסף של נקודות, זה הזמן להחליף מכשיר.

סלפי. ShutterStock
1.3 מגהפיקסל - אדיר./ShutterStock

כשזמני התגובה בלתי סבירים

בדיוק כמו המחשב שלכם, אחרי תקופה של שימוש והעמסת חומרים עליו, גם הסמארטפון מתחיל לצלוע והוא כבר לא מהיר כמו שהיה בימים שהוא רק יצא מהקופסה. שלל אפליקציות מיותרות, אינספור פרטי מידע ששמרתם עליו ועוד עשרות קבצים, שהורדתם בהזדמנויות שונות, נותנים את אותותיהם. מחיקה של אפליקציות כבדות והעברה של קבצים לענן יכולים לסייע אבל במידה והנייד עדיין צריך בלון חמצן, הגיע הזמן להעביר את הסים שלכם לגוף חדש.

כשמתחיל להיות ממש צפוף שם בפנים

ניתן למצוא מכשירים רבים בני כמה שנים עם נפח אחסון של 16 ג'יגה או, רחמנא לצלן, גם 8 ג'יגה. במקרה הזה אין מה לעשות; היום צריך הרבה יותר מקום לכל הקבצים והשירותים שהניידים החכמים מאפשרים ואלא אם כן העברתם את כל המידע הפרטי לענן, או שנמאס לכם לגבות מחדש את המכשיר כל כמה סרטונים, אין ברירה אלא לעבור לדגם חדש עם הרבה יותר מקום.

איש מסתכל על סמארטפון במיטה. ShutterStock
אני עוד שנייה הולך לישון, רק מחכה לסקייפ שייסגר./ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully