וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפון השיג קליטה בלב ים - והציל רפסודה מלאה בפליטים סוריים

7.10.2015 / 5:13

ביקורת רבה נשמעה על כך שפליטים סוריים מגיעים לאירופה נטולי-כל אך מצוידים בטלפונים חכמים. הפעם זה הציל את חייהם של פליטים רבים, בזכות כמה פיצ'רים שמציע המכשיר החכם מבית אפל

פליטים מגיעים ליוון בסירות גומי, אוקטובר 2015. רויטרס
פליטים מגיעים ליוון בסירת גומי. למצולמים אין קשר לכתבה./רויטרס

כל מי שלא מצליח לשכוח את תמונת גופתו של איילן בן השלוש, שרועה על החוף, יודע שמהגרים רבים, שנמלטו מהמלחמה בסוריה, מנסים למצוא את מזלם מעבר לים באמצעות סירות ורפסודות רעועות.

לרוב הם נסחפים בלב ים ומקווים להגיע לחוף או שיגיע חילוץ אבל הפעם הסוף היה טוב יותר, וגם נותן תשובה לכל המקטרגים שמציינים כי הפליטים מגיעים בחלקם לאירופה בלי נעליים אבל עם טלפונים חכמים.

הפליט, ששמו נותר חסוי, מצא את עצמו עומד מול גלים הולכים ומתעצמים ובלי שום חוף באופק; הוא הבין שאם לא ישתנה דבר בהקדם, הסיכוי להגיע לחוף מבטחים הולך ונעלם. בן ה-27, תקליטן לשעבר, נאחז ברפסודה מתנפחת עם פליטים נוספים ושלף את מכשיר האייפון שלו. הוא הופתע לגלות שהוא מצליח לקלוט אות סלולרי, ולא ידע שהוא וחבריו במרחק של 6.5 קילומטרים בלבד מחופי טורקיה.

הנייד של הצעיר הצליח להתחבר לרשת הטורקית היות ובעבר רכש בנסיעותיו סים של Turkcell הטורקית, שאמור לספק כיסוי של עד 50 קילומטרים מחופי המדינה. כשירד הלילה החליט הצעיר להיעזר באפליקציית Maps.me המסייעת לכאורה לפליטים רבים במסעם לאירופה, כדי לאתר את מיקומו המדויק ולהעבירו לגורמי חילוץ, שבראשם המשטרה היוונית.

ניסיונות לאתר את מספרי הטלפון הרלוונטיים בדפדפן כשלו, אך גיבורנו הצליח להתחבר לפייסבוק, ולפרסם הודעות SOS בקבוצת פליטים עם יותר מ-18 אלף חברים, לצד פרסום על הקיר האישי שלו, בהן כתב כי הוא תקוע בין יוון לטורקיה. הוא הצליח לספק את הקואורדינטות המדויקות של הרפסודה בזכות האייפון שנותר בחיים בזכות מטען נייד אותו הוא רכש בדמשק לפני המסע.

הוא ניסה לדבר עם משפחתו באמצעות הצ'אט של פייסבוק ולאחר שיצר קשר עם בני דודיו האמריקניים הצליחו קרובי המשפחה להבין כי האי הקרוב ביותר למיקומם הנוכחי של הפליטים הוא האי כיוס, והעבירו את הקואורדינטות למשמר החופים היווני בשיחת טלפון.

הרפסודה עמוסת הפליטים המותשים אותרה בתוך כחצי שעה מתום השיחה ובתום מאמצי חילוץ כולם הגיעו בבטחה לחוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully