וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כוכב" הסרטון של הצל בפייסבוק: "זה לא שיימינג שלי, השיימינג הוא של הצל"

7.10.2015 / 12:32

פעיל השמאל, מעין רחמים, לא חשב שיואב אליאסי יפרסם את הוויכוח הקולני עמו בפייסבוק ובטח שהוא לא חשב שזה יקבל כל כך הרבה לייקים ושיתופים. היום הוא מספר לנו שזה דווקא חיזק אותו למרות התגובות הזועמות לפוסט

את הדם של הרוגי ופצועי הפיגוע מירושלים לא הספיקו עדיין לנקות , הדמעות של ילדי משפחת הנקין עדיין לא התייבשו וזה מה שקורה בהבימה בתל אביב.. עברתי שם עם אמא שלי הלביאה ולא יכולתי לסתום למראה השמאל הבוגדני והצבוע .התאכזבתי עמוקות מהשוטרים שניסו להשתיק אותי ולקחת את חופש הביטוי שלי ולהעיף אותי משם כדי שאני לא אפריע לחופש הביטוי של עוכרי ישראל (האמת זה כאב והעליב במיוחד בגלל שאני בין הבודדים שמגן עליהם, אבל כנראה שהם לא מעריכים ) אני מבקש מכם לשתף ✔ לשתף ✔ לשתף ✔

Posted by ‎(הצל) the shadow‎ on Saturday, October 3, 2015

ביום שבת פרסם בפייסבוק יואב "הצל" אליאסי סרטון בו הוא מתעמת עם מפגינים בתל אביב. הסרטון הפך לוויראלי במהרה עם כמעט 22 אלף שיתופים ויותר מ-40 אלף לייקים עד כה. אליאסי ניצל את העובדה שההפגנה התקיימה זמן קצר לאחר הפיגוע בירושלים ועימת כמה מפגינים מול רחבת הבימה עם דעותיו.

"התאכזבתי עמוקות מהשוטרים שניסו להשתיק אותי ולקחת את חופש הביטוי שלי ולהעיף אותי משם כדי שאני לא אפריע לחופש הביטוי של עוכרי ישראל", כתב הצל המזוהה עם הימין ברשת החברתית. התגובות הרבות חיזקו את הדברים אבל איך זה מרגיש להיות "כוכב" סרטון שיימינג כזה? שאלנו את מעין רחמים, פעיל השמאל מתנועת "לוחמים לשלום", שעמד במרכז הוויכוח המתועד ופרסם יומיים לאחר מכן פוסט ארוך בו הוא מנסה לענות על חלק מהטענות שנורו לעברו ובעיקר כותב על ההסתה בישראל.

"הסרטון הזה רודף אותי כבר כמה ימים ... קיבלתי עשרות הודעות מאנשים ששיבחו והיללו את העמידה שלי אל מול השור הזועם הזה. בסך הכול היינו שם שמונים איש אולי ... זה קטע מטורף בעיני ששני אנשים שעתיד המדינה הזו באמת חשוב להם יכולים להיות בכזה עימות עוצמתי.

"הכול התחיל בערב שאחרי ההפגנה", מספר מעין לוואלה! TECH. "התחלתי לקבל שצף של הודעות מחברים של 'סחתיין עליך, כל הכבוד" וכאלה, לא קלטתי בכלל על מה מדובר. אחד מהם שלח לי את הסרטון ובהתחלה זה בעיקר הצחיק אותי, לא האמנתי שהוא יעלה דבר כזה, זה נראה בעיני סיטואציה שלא משחקת לטובת הצל בכלל".

הפגנת סטודנטים מטעם תנועת אם תרצו בעקבות גל הפיגועים, אוניברסיטת תל אביב. ראובן קסטרו
אביר הימין בפייסבוק./ראובן קסטרו

לדברי מעין, "קבלתי מטר אין-סופי של תגובות חיוביות מחברים על העמידה מולו, ועל הייצוג של הקול השפוי". הוא מספר כי "כאב הלב התחיל יומיים אחר כך כשראיתי את עוצמת התפוצה של הפוסט שלו והתגובות, כמות שנאת החינם שנשפכת שם מעוררת עצב רב.

"החלטתי לכתוב פוסט תגובה על מנת להזכיר לעצמי ולכולנו שבסופו של יום חילוקי דעות לגיטימיים, איך האלימות הזו, השנאה הזו בינינו היא הדבר המסוכן באמת. בעיני זה לא שיימינג שלי, אלא להיפך - השיימינג הוא של הצל, רואים שם שההתנהגות הבוטה, אלימה, חסרת כבוד מגיעה מהצד שלו.

"אנשים שרואים אותי ברחוב אומרים איזה יופי, כל הכבוד. האפקט הוא הפוך, אני מקבל ריספקט די גדול מהאנשים שאני מכיר. במידה מסיומת זה אפילו חיזק את זה את המשמעות של לצאת לרחוב ולהפגין את עמדותינו".

עוד מספר מעין: "בא האיש הזה שכולו מיצג של אלימות, קיצוניות ושנאה וקהל שלם של אנשים רואים את זה כגבורה ישראלית. זה כל כך אירוני, שהוא עושה בדיוק את מה שאנחנו מתנגדים לו. יש כאן מחטף של מה זה ציונות. אני רואה את זה להיפך - ישראליות וציונות זה לקחת אחריות על העתיד של המדינה הזו ולפעול לטובת מה שאתה חושב שהוא הדבר הנכון בדיאלוג, בשיח, באופן דמוקרטי, ובלי לדרוך ולמעוך ולאיים. באחד הרגעים בהפגנה אימא של הצל צעקה עלינו: 'זה הזמן להיות מאוחדים כעם' ואני אומר לעצמי: 'אני בעד, את זו ששמה חוצץ בנינו, שמכריזה שצד אחד נאמן והשני בוגד'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully