וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להרגיש חכם בבית: הפתרונות המקוונים שיחסכו לכם כסף

26.10.2015 / 10:10

אם קיבלנו את העובדה הנחרצת שהאינטרנט משתלט על חיינו אז למה שלא לנצל זאת לטובתנו? הכירו את חמשת הפתרונות הטכנולוגיים שיעזרו לכם לצמצם את הוצאות משק הבית

בית חכם. ShutterStock
לשלוט על הבית בצורה חכמה/ShutterStock

נדמה שאין אתגר בעולם שטכנולוגיית המובייל איננה יכולה לו. רוצים לעקוב אחר הרגלי השינה של עצמכם? למצוא פאב עם בירה ללא גלוטן? או להזכיר לעצמכם לשתות מים? קיבלתם. יש אפליקציה לכל דבר שרק תעלו על הדעת. בשנים האחרונות, עם התפתחות "האינטרנט של הדברים" (כלומר חיבור התקנים ממוחשבים לתשתית האינטרנט) פותחו מגוון פתרונות לבקרה על המתרחש בבית ולחיסכון בהוצאות התחזוקה שלו. ריכזנו בשבילכם חמישה כאלו (המגניבים ביותר).

מים חמים כבר מהדרך הביתה

אם גם אתם נוהגים להדליק את הדוד ולשכוח לכבות אותו, תשמחו ודאי לשמוע על סוויצ'ר - קופסה קטנה שמחליפה את המפסק הפשוט של הדוד ומתחברת לרשת האלחוטית הביתית. בעמוד הבית של האפליקציה תוכלו להפעיל את הדוד ולכבות אותו, לכוון טיימר לזמן ההפעלה הרצוי ולצפות בשימושים האחרונים לפי שעה ומשך ההדלקה. את כל זה תוכלו לעשות מהמשרד, מחדר הכושר ומכל מקום אחר. עוד תשמחו לשמוע, שסוויצ'ר הוא מתוצרת כחול?לבן.

להשאיר מפתח מתחת לשטיח זה פסה

ההתקן August הוא הפתרון המושלם למי שאוהב להשאיר בעלי מקצוע בבית ריק או שמח לארח את השכן מלמטה ששכח את המפתח לדירתו. מדובר בהתקן פיזי קטן המוצמד אל פנים הדלת ומתחבר לאפליקציית סלולר, שפשוט מעניקה כרטיס כניסה הביתה למי שצריך ומוזמן. אין צורך להשאיר מפתח מתחת לשטיח בשביל הדוג?ווקר, המנקה או השכן השכחן מלמטה וגם אין צורך לבקש אותו בחזרה. בעזרת האפליקציה האורחים מקבלים הרשאת כניסה (שניתן להגביל בזמן) ובעזרתה ניתן גם ליצור "רשימה שחורה" של אנשים שאינם מורשים להיכנס לבית לעולם (אם יש לכם חבר שתמיד מגיע שיכור, למשל).

כמו הבית החכם, גם האפליקציה הזו תספר לכם בדיוק מי נכנס, מתי ומתי עזב. ההתקן אינו מחובר לרשת האלחוטית, כך שאין סכנה שפתאום יפסיק לעבוד. וכן, עדיין אפשר לפתוח את הדלת בדרך הישנה והטובה – באמצעות מפתח.

כמה זמן מחזיקה הנורה שלכם?

בניסיון לחסוך בהוצאות החשמל אנחנו בדרך כלל משתדלים לצמצם את שעות המיזוג וההפעלה של מכשירי החשמל הגדולים, אבל האמת היא שהתאורה בבית היא צרכנית אנרגיה לא קטנה בכלל. נורות ה?LED מבית LIFX מתברגות כרגיל לבתי המנורה הרגילים וכמו סוויצ'ר, מתחברות לרשת האלחוטית הביתית. אפשר להדליק ולכבות אותן מהאפליקציה הייעודית וגם לשלוט בעצמת האור ובגוון שלו, בהתאם לאווירה הרצויה. נורה אחת, כך מבטיחים בחברה, אמורה להחזיק יותר מ?22 שנה (!).

בית חכם. ShutterStock
כמה חשמל זוללים המכשירים שלכם?/ShutterStock

בית חכם לאנשים חכמים

מערכת Bhome (הבית החכם של בזק) מצוידת בחיישני טמפרטורה, תנועה ולחות שיאפשרו לכם לבדוק מה קורה בבית כשאתם לא שם, לכבות או להדליק את המיזוג ולצמצם את חשבון החשמל. המצלמות וחיישני החלונות והדלתות של "הבית החכם" מאפשרים למשתמש לצפות במתרחש בפנים הבית בעודו בחופשה בחו"ל, לקבל התראה על פתיחת חלון או דלת וגם לצרף שכנים או בני משפחה למעגל מקבלי ההתראות וכך למנוע פריצות וגניבות. בנוסף, התקנת פתרון כזה בבית עשויה להפחית באופן משמעותי את פרמיית ביטוח תכולת הדירה, שכן חברות הביטוח יודעות שיש בקרה על המתרחש בבית גם כשאיש לא נמצא.

לאחרונה הצטרפו אל המערכת גם פיצ'רים חסכוניים נוספים כמו שקע חכם שמאפשר שליטה מרחוק בכל מוצרי חשמל המחוברים לשקע סטנדרטי, סנסור לשליטה על המזגן מרחוק שמאפשר לשלוט בטמפרטורה מרחוק ויקרר עבורכם את הבית בימי הקיץ החמים ונורה חכמה וחסכונית לשליטה מהאפליקציה.

כל אלו מאפשרים לכם לבחור ולהרכיב את המוצרים והשימושים שחשובים לכם תחת חבילה אחת מסודרת.

הפתרון לזלילת אנרגיה במכשירי חשמל

האנרגיה הדרושה להפעלת מוצרי החשמל כשהם במצב Standby נקראת "Vampire Energy" - "אנרגיית ערפדים", ובצדק, משום שהמכשירים האלו מוצצים, לאט לאט ובעקביות, את הכסף מהארנק שלכם. אפליקציית Power Cost Calculator היא אפליקציה פשוטה למדי. היא איננה מתחברת לשום מכשיר או לרשת האלחוטית שלכם, אבל באמצעות הזנת נתונים פשוטה תספר לכם כמה חשמל מבזבזים מטעני הטלפון, המיקרוגל, הטלוויזיה, המגבר ושאר המכשירים שאינם כבויים לעולם. אם תבינו באילו סכומים מדובר תוכלו, למשל, להחליט לנתק מהחשמל מכשירים שאתם משתמשים בהם רק פעם בשבוע.

מיכל וייס בשיתוף בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully