וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק: העמוד "לדקור ישראלים" לא עובר על החוקים

14.10.2015 / 11:31

בעוד ההסתה הפרועה נגד ישראל בפייסבוק נמשכת, ומציתה את האלימות, נראה שבפייסבוק עדיין לא מבינים למה עמוד הקורא לדקור ישראלים בעייתי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוד חדש - מאושר על ידי הנהלת הרשת החברתית./מערכת וואלה!, צילום מסך

סיפור חסימתו של נתנאל אזולאי, שפרסם מסרים הקוראים לשלום, עדיין מהדהד ברקע, ונראה שפייסבוק עדיין לא מצליחה להבין אילו עמודים לחסום ואילו לא.

הגולש רן סלבצקי ניסה הבוקר לדווח על עמוד פייסבוק ציבורי חדש, שנפתח לפני חמישה ימים, הקורא בגלוי לדקור ישראלים. שם העמוד - "Stab Israelis" - לא מותיר מקום לספק לגבי מטרתו; תמונת הפרופיל בעמוד היא של יד אוחזת בסכין ארוכה ותמונת הקאבר היא רעול פנים המניף את דגל פלסטין.

בתגובה לדיווח שלו, דרך מנגנון התלונות הפורמלי של פייסבוק באתר, קיבל סלבצקי הודעה שהעמוד לא מפר את הסטנדרטים הקהילתיים של הרשת החברתית וכמובן שפייסבוק מודה לו שהוא פינה זמן להפוך את המרחב הווירטואלי "לבטוח יותר ומזמין יותר".

הסטנדרטים הקהילתיים של פייסבוק זה למעשה הקוד האתי שגיבשה לגולשים בה. מדובר במיני אתר שמטרתו להבהיר מה מותר ומה אסור לפרסם. ככלל, אחד הנושאים שפייסבוק אוסרת לפרסם באופן גורף הם הפצת דברי שנאה וקריאה לאלימות - שני דברים שהעמוד החדש מוקדש להם.

עדכון: זמן קצר לאחר פניית וואלה! TECH למשרד יחסי הציבור שמייצג את פייסבוק בישראל, העמוד הוסר מהרשת החברתית, למרות ההודעה שקיבלו מדווחים רבים כי מנגנון הסינון הרשמי לא הסיר את העמוד. לאחר כמה שעות נמסר מפייסבוק: "העמוד הוסר כיון שהוא מנוגד לכללים שלנו".

תגובת פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully