וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: העמוד הכי מפיץ שנאה בפייסבוק - של הצל

14.10.2015 / 15:08

לפי נתוני "דוח השנאה" החודשי של קרן ברל כצנלסון, מאז החל גל הטרור חלה עלייה של 300 אחוזים בקריאות לאלימות פיזית ברשת. נבחרת הציבור שחוטפת הכי הרבה שנאה בפייסבוק היא זהבה גלאון

הפגנת סטודנטים מטעם תנועת אם תרצו בעקבות גל הפיגועים, אוניברסיטת תל אביב. ראובן קסטרו
"לעומת העמודים הערביים אני קטנצ'יק"./ראובן קסטרו

מתחילת חודש אוקטובר נרשמו יותר מ-200 אלף שיחות הסתה ואלימות בפייסבוק, שזה עלייה של 300 אחוזים בקריאות לאלימות פיזית - כך עולה מנתוני "דוח השנאה" החודשי של קרן ברל כצנלסון, היוצא כנגד תופעות של הסתה, הדרה וגזענות.

לפי הקרן, המנטרת את השיח ברשתות החברתיות מאז תחילתו של גל אירועי הטרור והאלימות, כ-10,200 גולשים קראו לרצוח, להרוג או לשרוף, בעוד שליש מהאלימות המילולית ברשת מופנית כלפי הממשלה ונציגיה. לשם ההשוואה בכל חודש ספטמבר היו 8600 קריאות לאלימות פיזית.

ניתוח השיח, הכולל רבע מיליון שיחות מדי יום ב-7 מיליון פלטפורמות בעברית, באמצעות חברת המחקר Vigo, מראה כי האירועים הקשים הובילו לשיאים חדשים של גזענות ברשת.

מתחילת החודש ישנה עליה דרמטית בהסתה ובאמירות גזעניות כלפי ערבים, שמאלנים ונבחרי ציבור. מחצית מכלל שיחות השנאה ברשת הן נגד ערבים. כשליש מהאלימות המילולית ברשת הופנתה כלפי הממשלה ומנהיגיה. מתוך 200 אלף אזכורים ישירים ברשת בעברית לאירועי הטרור האחרונים 31 אחוזים קראו לפעולה קיצונית בתחום המדיני-צבאי, בעוד היתר בחרו להביע גינוי, צער, או בחרו באלימות מילולית כלפי מגיב מסוים או אוכלוסייה אחרת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
7 העמודים שמפיצים הכי הרבה שנאה./מערכת וואלה!, צילום מסך

פייסבוק היא מוקד שיח השנאה הגדול ביותר, נכון לחודש הנוכחי, כשהעמוד בו אותר מרבית השיח המתלהם והאלים הוא עמוד הפייסבוק הפופולרי של יואב "הצל" אליאסי, אחריו עמוד הפייסבוק של "חדשות 10", ושלישי העמוד של הזכיינית "רשת". זהבה גלאון היא האישיות הציבורית שזוכה לכמות ההסתה והשנאה הרבה ביותר. בעמוד הפייסבוק שלה נספרו קרוב ל-2,800 תגובות שנאה והסתה, רובן המוחץ נגדה אישית.

"הם מוציאים את זה פעם בשבוע", אמר אליאסי בתגובה לוואלה! TECH. "איזה גוף קפקאי שאני לא מכיר. לעומת הדפים הערביים שקוראים לאלימות אני קטנצ'יק. אם יצלחו לצטט פוסט אחד שלי שקורא לפגיעה בחף מפשע אני סוגר את העמוד. הם מפחדים מהאמת אז הרבה יותר קל לעצום עיניים".

"אירועי הדמים בימים האחרונים הותירו חותם משמעותי בשיח השנאה ברשתות", אמר דורון אלחנני, יו"ר קרן ברל כצנלסון. "אנחנו מכירים ומנטרים מדי יום אחר אמירות גזעניות, אך לצערנו חיצי הרעל רבו משמעותית והפכו מושחזים ורעילים מעל ומעבר לרמות המוכרות בשיח המתקיים ברשתות. המראה שאנו מציבים היום אל מול זיהום השיח והאלימות הנוטפת מן הדברים, מטרתה למנוע מביקורת לגיטימית להפוך לאלימות לא לגיטימית".

דו"ח השנאה של קרן ברל כצנלסון מורכב מניטור בזמן אמת של אמירות, ביטויים ומילים הכוללות הסתה, גזענות, הדרה ואלימות. דו"ח השנאה נועד להציב בפנינו מראה ולאמוד את מידת השיח האלים והגזעני בחברה וברשתות בפרט. כשם שמודדים את מידת זיהום האוויר בה אנו חיים ואת השלכותיה על אורחות חיינו, כך דו"ח השנאה אומד את מידת זיהום השיח ואת ההשלכות על חיינו; השלכות שבאות לידי ביטוי בהדרה וקיטוב חברתי, דה-לגיטימציה ולאלימות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השנאה רק מתגברת./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully