וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה מצביעי לייזר צריך כדי להרוג אדם?

אילן גלר

19.10.2015 / 6:34

הטכנולוגיה מאפשרת לנו לענות על השאלות החשובות לגבי הקיום האנושי, אבל לא פעם המדע גם מספק לנו תשובות לשאלות שלא ידענו שאנחנו רוצים בכלל לשאול. שאלה מיותרת אך מרתקת אחת כזו היא כמה מצביעי לייזר סטנדרטיים צריך כדי לחסל מישהו? התשובה מרגיעה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא כזה פשוט כמו בטלוויזיה./מערכת וואלה!, צילום מסך

כולם יודעים שמצביעי לייזר הם צעצוע מסוכן, שעלול לגרום לנזק חמור לעין ואף להביא לעיוורון. אולם באתר הטכנולוגיה Gizmodo החליטו לשאול שאלה קיצונית אף יותר: כמה מצביעי לייזר נדרשים על מנת לגרום נזק שלא רק יעוור, אלא אף יהרוג את האדם אליו מכוונים את הקרן?

התשובה מחייבת התעסקות בפרטים מגעילים למדי; לפי המומחים, עמם התייעצו ב-Gizmodo, הדרך האפקטיבית ביותר לגרום נזק לאדם תהיה ירי קרן הלייזר ישירות לעבר עיניו, שהן נקודה רגישה מאוד בגוף. ירי ממושך מספיק, תוך שימוש בכמות גדולה של מצביעי לייזר, יגרום להמסת העין והמוח ומוות מידי.

אך כמה מצביעי לייזר נדרשים בכדי ליצור נשק אפקטיבי שיפעל בצורה מחרידה שכזו? כאן כבר אפשר להירגע: מתברר שהכמות עומדת על לא פחות מ-200,000 מצביעי לייזר סטנדרטיים בעוצמה של כחמישה מילי-וואט, אותם יצטרך הטרוריסט המתוחכם לחבר יחדיו דרך מתקן שגודלו יהיה כשל מכונית מסחרית. כדי להצליח לבשל את המוח האנושי, לטענת האתר, צריך עוצמת חום של 300-500 מעלות צלזיוס, וצריך להתמיד איתה במשך כמה דקות. צרפו לכך את מידת הדיוק הנדרשת בעת הפעלת הלייזר, ותקבלו נשק שהוא אומנם אפשרי באופן תיאורטי, אך בלתי סביר לחלוטין באופן מעשי.

  • עוד באותו נושא:
  • לייזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully