וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמשת הווירוסים המסוכנים ביותר בהיסטוריה

5.11.2015 / 5:17

הם הדביקו מאות מיליוני מחשבים מסביב לעולם, הפילו שרתים ועלו למדינות מיליארדים. קבלו את החמישה שגרמו ללא מעט מומחי אבטחת מידע להישאר ערים בלילה

וירוס מחשב. ShutterStock
אופס, נדבקת./ShutterStock

רוגלות, נוזקות, תולעים, סוסים טרויאנים - יש היום מבחר לא קטן של מילים המתארות את מה שבשנות השמונים והתשעים עוד גרם לאנשים לא להדליק את המחשב ליום שלם. נכון, ניחשתם - וירוסים. נדמה שאם פעם מטרתם הייתה להשמיד לחלוטין את המחשב, היום רובם עוסקים בגניבת מידע, הפצה של ספאם, נעילת קבצים לשם כופר ועוד כל מני שימושים זדוניים. אבל וירוס נמדד לא רק בקטלניות שלו אלא גם ביכולת שלו להפיץ את עצמו ולהשתכפל במהירות ממחשב למחשב. קבלו את חמשת הווירוסים המסוכנים ביותר שהופצו אי פעם, לפי אתר יאהו:

ILOVEYOU

הווירוס הראשון ברשימה הצליח לפגוע בכעשירית מהמחשבים המחוברים לרשת ברחבי העולם, ונחשב לאגרסיבי במיוחד לאחר שגרם נזק של כ-10 מיליארד דולרים, לפי ההערכות, במסחר מקוון. הוא הופץ באמצעות דואר אלקטרוני, בהודעות עם הכותרת ILOVEYOU (שהעניקה לו את שמו) וגרמה לגולשים וגולשות רבים לפתוח את המייל בציפייה למכתב אהבה, שלא הגיע; במקומו הגיע קובץ מצורף המתחזה למכתב שכזה ובו הווירוס. מי שפתח את הקובץ זכה להיות עוד חולייה בשרשרת שהפיצה את הווירוס לעוד 50 אנשי קשר במייל, מספר הכתובות של תוכנת אאוטלוק.

הווירוס תקף מחשבים עם מערכת הפעלה וינדוז באמצע שנת 2000, ולמרות שהוא לא הרס מחשבים, הוא אפשר להאקרים להשתלט עליהם מרחוק והיווה קרקע פורה לווירוסים נוספים, שבאו אחריו ועשו שימוש באותן פרצות אבטחה. ILOVEYOU נחשב לאחד הווירוסים הכי ויראליים בהיסטוריה. לא היו לפניו חוקים נגד רושעות והוא הביא לחקיקה בנושא סחר אלקטרוני לראשונה אחרי שהוא הדביק לפי הערכות 10% ממשתמשי האינטרנט בזמנו ברחבי העולם.

Melissa

רגע לפני סוף המילניום כיכבה "מליסה" בכותרות, לאחר שהווירוס, שזכה לשמו בזכות חשפנית מפלורידה, הופץ במייל וגרם לנזק רב. הווירוס הוטמן בקובץ מצורף בשם list.doc, וכשקורבנות תמימים היו פותחים את הקובץ החלה פעולת הווירוס המנצל את ספר הכתובות של אאוטלוק כדי להפיץ עצמו ל-50 נמענים מאנשי הקשר.

את המייל עם המלל "הנה המסמך שביקשת... אל תראה לאף אחד אחר" בהחלט ייתכן שאתם מכירים גם מווירוסים אחרים שהגיעו אחריו. דיויד ל., מפתח הווירוס, נעצר בסופו של דבר על ידי הבולשת הפדרלית ונקנס ב-5,000 דולר באשמת תכנון והפצתה של "מליסה". הנזקים שנגרמו כתוצאה מקריסת מערכות שונות מוערכים בכ-80 מיליון דולרים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אילוסטרציה. ShutterStock
גרמו ללא מעט נזק ותסכולים./ShutterStock

My Doom

התוספת הזו משנת 2004 לעולם הרושעות הופצה גם כן במייל, ובאמצעות מערך של הודעות שנשלחו אקראית לשלל כתובות. הווירוס הצליח לפגוע בכשני מיליון מחשבים, באמצעות מתקפת מניעת שירות (DDoS) שהדהימה את עולם הטכנולוגיה בזמנו וגרמה לנזק של כ-38 מיליארד דולר. הפצת הווירוס במייל הייתה מתוחכמת במיוחד, והגיעה מוסווית כהודעה שגיאה על מייל ששלחתם ולא הגיע ליעדו. בניסיון של המשתמש לברר איזו הודעה שלו לא נשלחה בפועל, הופעלה התולעת, שהחלה להפיץ עצמה ולכרסם בספר הכתובות.

Code Red

הווירוס הזה לא דרש אפילו פתיחה של קובץ מצורף כדי להדביק משתמשים; כל מה שהיה נחוץ לו היה חיבור אינטרנט פעיל. Code Red הופץ בשנת 2001 על שרתי תקשורת IIS של מיקרוסופט, וגרם לדפדפן שנדבק להציג הודעה לפיה האתר "נפרץ על ידי הסינים". הווירוס פגע בכמיליון מחשבים "בלבד", אבל זה הספיק לו כדי לעשות נזק של כ-2.6 מיליארד דולרים ולהפיל כמות מדהימה של 400 אלף שרתים, כולל זה שמשמש את הבית הלבן.

Sasser

התולעת הזו התגלתה בשנת 2004 וגרמה למחשבים שנדבקו בה להאט את פעילותם עד כדי כך שמשתמשים התקשו אפילו לאתחל את המערכת. "סאסר" פגע כך במיליוני מחשבים ובמערכות השונות שנשענו על פעילותם התקינה, תוך שהוא מנצל חולשות במערכת האבטחה, ומדביק סוכנויות חדשות, חברות תעופה ותחבורה, בתי חולים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully