וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תשפרו את מהירות הגלישה בבית, מבלי להוציא שקל. מדריך

12.11.2015 / 6:25

התנגשות של תדרים, דלתות מתכת חוסמות אותות ואפילו זווית האנטנה - כל אלה משפיעות על איכות החיבור האלחוטי שלכם לרשת. רגע לפני שאתם מתקשרים בעצבים לספקית התשתית שלכם, נסו לבצע את הפעולות הבאות

ראוטר. GettyImages
יש חשיבות גם לזווית האנטנה./GettyImages

לרובנו יש בבית ראוטר המנתב באמצעות ה-Wi-Fi את רוחב הפס בין המכשירים השונים. ככל שאנחנו משתמשים ביותר גאדג'טים, סמארטפונים ומחשבים כך גדלה תלותנו ברשת הביתית, שלא תמיד מספקת לנו את העוצמות והמהירות שהיא אמורה.

אם עמודי אינטרנט נטענים בקצב איטי להחריד, או שאינכם מצליחים להתחבר כלל למרות שאות ה-Wi-Fi מעיד שהחיבור יציב, קבלו כמה טיפים שעשויים להציל את המצב, או לפחות לאותת לכם שהגיע הזמן לשדרג את החומרה שלכם.

לפני שתתחילו לנקוט בצעדים הבאים, מומלץ לבצע בדיקת מהירות באמצעות שירות מקוון (לדוגמה זה), שיאתר שרת בקרבתכם כך שתוכלו לקבל נתונים מדויקים ככל הניתן, באשר למהירות ההורדה וההעלאה שלכם. לאחר לחיצה על Begin Test תתחיל הבדיקה, שתאותת לכם על מהירות התגובה הראשונית מהרשת הביתית (פינג), מהירות ההורדה הממוצעת, וכן מהירות ההעלאה, האי-סימטרית במיוחד בישראל.

במידה והנתונים אינם תואמים את חבילת הגלישה שלכם, כדאי לבצע את הבדיקה עוד כמה פעמים ולהשוות את התוצאות. רשמו את המהירויות, וכך תוכלו לבדוק האם הצעדים הבאים שיפרו את איכות ה-Wi-Fi ובאיזו מידה. אם עולה הצורך, תוכלו לשדרג את מהירות החיבור או ציוד הרשת הביתית. שימו לב שקיימת גם אפליקציה תואמת (ואחרות מקבילות לה), כך שתוכלו לבצע בדיקה גם מסמארטפון או מטאבלט, כדי לפסול בעיית מחשב או מתאם רשת שעלולה להשפיע על מהירותכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדיקת מהירות גלישה./מערכת וואלה!, צילום מסך

מיקום

בדירות רבות משמש דווקא הממ"ד כחדר מחשב, ובשל איטומו הייחודי למצבי חירום ומלחמה, מונע בדרך כלל גישה מהראוטר הממוקם בסמיכות למחשב, או מאט בצורה משמעותית את הגלישה. גם אם זה לא המקרה אצלכם, שווה בהחלט לשקול מחדש את מיקום הראוטר בבית, במיוחד אם הוא מוסתר מאחורי רהיט או במקרים מסוימים מגירה או ארון. גם ראוטר הממוקם בפינה רחוקה אחת של הבית עלול לספק מהירויות גלישה שונות לאזורים שונים.

במידה ואינכם מצליחים להשיג את מהירות הגלישה הרצויה, או מתקשים להתחבר לראוטר מנקודות מסוימת בבית, נסו להעבירו אותו למיקום מרכזי יותר, מאחורי כמה שפחות קירות, דלתות ברזל וכל גורם אחר שעלול לחסום את האות. גם מרחק רב מדי, ללא מכשולים מיוחדים, יכול להוות בעיה ועל כן יש לתכנן את מיקום הראוטר במיקום מרכזי ופתוח, קרוב יחסית לקרקע ובמרחק סביר ממכשירים אלקטרוניים אחרים שעלולים להתערב באותות, במטרה לספק כמה שיותר שטח כיסוי וכמה שפחות הפרעות לרשת הביתית.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

אנטנה

למרות הנטייה לחשוב שהראוטר יעשה את עבודתו כראוי, בלי קשר לכיוון האנטנות שלו, תתפלאו לגלות עד כמה משמעותית בעצם זווית האנטנה לאיכות הקליטה. באופן אידיאלי, נסו להקפיד על מצב אופקי (90 מעלות) באחת מהאנטנות הכלולות במכשיר, ומצב מאוזן בשנייה, כדי לכסות את כל האפשרויות (במידה והאנטנה פנימית, הניחו את המכשיר במצב ישר נורמלי).

חלק מהמכשירים שברשותכם הנעזרים ב-Wi-Fi כוללים אנטנה מובנית אופקית, ואחרים אנכית. חלק מהסיבה לכך היא העובדה שהמכשירים הנשענים על הרשת הביתית הולכים והופכים ניידים יותר ויותר, ועם שינוי המיקום עולה אתגר הקישוריות ב-Wi-Fi ומידת איכות החיבור.

אילוסטרציה. ShutterStock
המיקום שלכם ביחס לראוטר גם רלוונטי./ShutterStock

תדר

תופעה נוספת, הנגרמת כתוצאה מריבוי המכשירים האלקטרוניים הניידים, היא ערבוב של אותות. לראוטר זה עלול לקרות במצב התנגשות של תדרים המגיעים ממכשירים ניידים המשמשים כנקודת גישה אישית, ראוטרים של השכנים ועוד.

את התדר או הערוץ תוכלו לשנות לרוב בפאנל השליטה של הראוטר, אך כדי לגלות מהם התדרים הפחות עמוסים בסביבה, תצטרכו אפליקציה שתסרוק ותבחן את עומס הערוצים. תוכלו לבחור באפליקציית iStumbler לאייפון או אייפד, או Wi-Fi Analyzer למכשירי אנדרואיד.

שחיקה

בדקו רגע במפרט היצרן של הראוטר, האם הוא תומך בתקן הסטנדרטי 802.11ac? במידה והוא אינו תומך, ואף שינוי שעשיתם לא עזר, כנראה שפשוט החומרה מיצתה את עצמה ואינה תואמת מספיק לשימוש בכמה מכשירים. במקרה כזה אין ברירה, והגיע הזמן להתחדש בראוטר חדש.

הפתרון נכון במיוחד לענתיקות, שיושבות במקומן זמן רב. גם למכשירים חדשים וזולים, שלא צפויים להאריך ימים מטבע הדברים, עשויה להתאים החלפה בדגם מתוצרת אמינה ועמידה יותר, במיוחד אם מדובר במוצר שלא נועד לתמוך רשמית במהירויות שאתם משלמים עליהם.

  • עוד באותו נושא:
  • ראוטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully