וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש פרצו ל-54 אלף חשבונות טוויטר; הפיצו פרטי בכירים אמריקניים

אילן גלר

12.11.2015 / 7:54

תא ההאקרים של ארגון המדינה האיסלאמית, בפיקודו של ג'נאיד חוסיין, נפגע לאחר שהוא חוסל במתקפה אווירית, אבל נראה שכעת הם שבו לפעילות טרור מקוונת

מחשב דאע"ש. ShutterStock
הפיצו פרטי בכירים ותעמולה./ShutterStock

ארגון המדינה האיסלאמית (דאעש) איבד בחודש אוגוסט האחרון את אחד ההאקרים הבולטים שלו, ג'נאיד חוסיין, שחוסל במתקפה אווירית. בתחילה נדמה היה שהמתקפה השיגה את מטרתה ותא ההאקרים עליו פיקד חוסיין אכן חדל מלתפקד, אך במהלך השבוע האחרון הגיעה הנקמה - השתלטות עוינת על יותר מ-54 אלף חשבונות טוויטר של אזרחים, רובם מערב הסעודית אך חלק לא מבוטל מהם גם בריטים ואמריקנים.

החשבונות שנחטפו שימשו למשך כמה שעות לצורך פרסום תעמולה והסתה מטעם המדינה האיסלאמית, ולאחר מכן עברו לחשיפה שיטתית של מספרי טלפון אישיים השייכים לבכירי ארגוני המודיעין האמריקניים CIA, NSA ו-FBI. חשבון הטוויטר הרשמי של תא ההאקרים חזר לפעילות ופרסם את הציוץ We Are Back ("חזרנו"), אך תוך זמן קצר הוסר שוב מהרשת על ידי טוויטר.

"נצטרך כמה שנים כדי לפרסם את כל המידע שהצלנו להשיג", התרברבו ההאקרים של דאעש לאחר הפריצה. "אנחנו ננעץ את הדגל שלנו בלבה של אירופה". עם זאת, בשלב זה עדיין לא ברור האם מתקפת הנקמה הזו היא אכן פעולה מתוכננת שבוצעה על ידי תא ההאקרים שהותקף, באמצעים לא וירטואליים, או יוזמה פרטית של כמה מאלו שהצליחו לשרוד את ההפצצה, ואינם מסוגלים לגרום לנזק ממשי למדינות או לארגונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully