וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוראים לה איסיס, ופייסבוק סגרו לה את החשבון כי חשבו שהיא דאעש

אילן גלר

19.11.2015 / 10:00

עד לפני כמה שנים, המילה ISIS תיארה אלה מצרית קדומה ואפילו שימשה כשם פרטי. כיום השם הזה מדליק לא מעט נורות אדומות בקרב לא מעט בוטים שאמורים לאתר פעילות של תומכי טרור ברשת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איסיס אנצ?לי./מערכת וואלה!, צילום מסך

איסיס אנצ'לי, מהנדסת תוכנה מסן-פרנסיסקו, הפכה לאושיית רשת לאחר שהובילה את קמפיין "אני נראית כמו מהנדסת" (ILookLikeAnEngineer#), במסגרתו מאות נשים המועסקות בתעשיית ההיי-טק פרסמו תמונות סלפי שנועדו לשבור את הדעה הקדומה לפיה רק גברים ונשים לא אטרקטיביות יעסקו בתחומים הללו. אלא שלמרבה האירוניה, הפכה איסיס לקורבן של סטריאוטיפ אחר לגמרי, ומצאה השבוע את חשבון הפייסבוק שלה נעול.

הסיבה לכך פשוטה למדי: השם הפרטי ISIS הוא גם אחד הכינויים הפופולריים באנגלית לשמו של ארגון הטרור דאעש. בימים כתיקונם פייסבוק אולי הייתה מאשרת לפרופיל כזה להתקיים אבל אחרי שורת הפיגועים בפריז בשבוע שעבר, ככל הנראה, שהלחץ גבר ואלגוריתם אוטומטי שאותו הפעילה פייסבוק סימן אותה ואיכשהו אף אחד לא שם לב שמדובר בשם ולא בפרופיל שנועד להפצת שנאה.

מאחר ואיסיס אינה בדיוק אישיות אנונימית, כמה ציוצים בטוויטר, שזכו לתפוצה רחבה, פתרו את הבעיה בעבורה - וחשבונה חזר לפעילות בתוך פחות מ-24 שעות לצד התנצלות רשמית מצד אנשי פייסבוק. "אני לא יודע מה קרה, דיווחתי על כך לאנשים הרלוונטיים", ענה לה נציג של החברה לאחר שטיפל בתקלה. לא ברור כמה אנשים אחרים איבדו את הגישה לחשבונם מאותה סיבה בדיוק מבין אלפי תושבי ארה"ב ששמם הוא ISIS, על שם האלה המצרית העתיקה, ללא שום קשר למדינה האסלאמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully