וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין הוכחה אמיתית שמחבלי דאעש באמת מתקשרים עם פלייסטיישן

אילן גלר

20.11.2015 / 6:57

השמועה כי מתקפת הטרור המשולבת והמתוזמנת בפריז, שנטלה את חייהם של כ-130 אנשים, תואמה באמצעות קונסולת משחק לא זוכה לתמיכה מבחינת הראיות

פלייסטיישן 4. ShutterStock
פלייסטיישן 4./ShutterStock

בימים הראשונים, לאחר פיגועי הטרור בפריז, הופצה בתקשורת שמועה לפיה קבוצת המחבלים, שנטלה את חייהם של כ-130 אנשים במתקפה משולבת ומתוזמנת בכמה מוקדים ברחבי בירת צרפת, עשתה את כל ההכנות והתיאומים באמצעות פלטפורמה מאובטחת במיוחד - תוכנת ההודעות המובנת בקונסולת הפלייסטיישן 4 של סוני. חלק מהעיתונים מיהרו לצטט את דבריו של שר הפנים הבלגי, יאן ימבון, לפיו הקונסולה עשויה להיות פלטפורמה קשה יותר למעקב מהאפליקציה הפופולרית WhatsApp.

אלא שככל שהערפל סביב הפיגוע מתפזר, כך נעשה יותר ויותר ברור כי השמועה הזו למעשה חסרת כל בסיס. הציטוט של השר, לדוגמה, מקורו בראיון שהתקיים שלושה ימים לפני שהפיגועים התרחשו, ובוודאי שאין בו כדי לקבוע באופן ודאי שהמחבלים אכן השתמשו בפלייסטיישן 4. דיווח נוסף על הימצאותה של הקונסולה מבית סוני באחת מדירות המסתור של המחבלים נמצא גם הוא כאי-הבנה של הכתב.

דיווחים רבים ברשת מעידים דווקא שאמצעי התקשורת הפופולרי בקרב הג'יהדיסטים היא אפליקציית טלגרם המאובטחת, שמספקת מעטפת הגנה מספיק טובה גם בלי להתחכם יותר מדי. עם זאת, היעדר הוכחות לכך שהפיגוע בפריז יצא לפועל בעזרת קונסולת המשחקים אינו מסיר את האפשרות שתאי טרור אכן מתקשרים באמצעות הצ'אט של פלייסטיישן, שנותר מתחת לרדאר של רוב ארגוני המודיעין ברחבי העולם. סביר כי עם או בלי קשר למתקפה, ממשלות העולם המערבי יבחנו בתשומת לב רבה יותר את האפשרות להוסיף קונסולות משחק לרשימות המעקב שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully