וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את האנדרואיד האירני הראשון - שיודע לדבר פרסית

אילן גלר

23.11.2015 / 6:04

סורנה III הוא הדגם החדש ביותר, שפותח על ידי כ-70 חוקרים משש מוסדות אקדמיים שונים ברחבי אירן. הוא מסוגל לנוע על שתי רגליו, להרים חפצים בעדינות ולדברי מוביל הפרויקט: "הרובוט הזה הוא סמל להתקדמות טכנולוגית ששואפת להגיע לשלום ואחווה"

צילום מסך

האם הסכמי הגרעין מול מעצמות העולם יביאו את אירן למעמד חדש וחיובי יותר בקהילת המחקר העולמית, ואף יאפשרו למוסדות האקדמיים במדינה לפתח קשרים מקצועיים עם תעשיות ברחבי העולם? זה לפחות מה שמקווים מנהלי פרויקט "סורנה", שעמלים בשבע השנים האחרונות על פיתוחו של רובוט דמוי-אדם המסוגל ללכת, לדבר ולהניע חפצים. גרסתו השלישית שהוצגה לאחרונה מרשימה במיוחד.

סורנה החדש, פרי פיתוח צוות של 70 חוקרים משש מוסדות אקדמיים שונים ברחבי אירן, מסוגל לנוע במהירות גבוהה יחסית לרובוט מהלך (כ-20 סנטימטרים בשנייה), להרים חפצים עדינים מבלי לשבור אותם, וגם לדבר עם המדענים - בינתיים, בפרסית בלבד. מצלמת "קינקט" של מיקרוסופט, הזהה לזו הנמכרת לצד קונסולת האקס-בוקס, משמשת אותו על מנת לזהות את סביבתו ולהגיב לאנשים הנמצאים בה.

"הרובוט הזה הוא סמל להתקדמות טכנולוגית ששואפת להגיע לשלום ואחווה", טוען הפרופסור יוספי-קומה, מנהל הפרויקט. לדבריו המטרה היא לספק בסופו של דבר רובוט שיוכל לסייע בייצור מוצרים שונים, בביצוע ניתוחים וטיפולים רפואיים, וגם בחילוץ ממצבי אסון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפשר להציע לך מתכון לגונדי?/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully