וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתיד כבר כאן: קעקועים אלקטרוניים המנטרים את פעילות גופנו

29.11.2015 / 6:41

חברת Chaotic Moon מפתחת ערכות שבבים ביולוגיים הנעזרים בדיו מוליך מיוחד כדי לשלוח לאפליקציה בנייד נתונים על תפקודי הגוף שלנו. ואתם חשבתם שצמיד ספורט חכם זה שיא הקידמה

בשנים האחרונות אנחנו עדים לפיתוחים טכנולוגיים המשלבים יכולות רובוטיות בגוף האדם - מקוצבי לב ומזרקי אינסולין מחוברים לרשת ועד ידיים ביוניות ומשקפיים המאפשרים לעיוורים לראות אבל במקביל גם מתפתח לאחרונה טרנד שמשלב טכנולוגיה בגוף, בצורה יצירתית במיוחד, באמצעות קעקועי-טק אלקטרוניים.

Chaotic Moon היא חברת פיתוח למובייל, שמציעה לשתול שבבים עם גופם של מתנדבים בשילוב עם קעקועים. המטרה היא לשלב מערך חיישנים ביולוגיים הממוקמים מתחת לעור, המנטרים את פעילות הגוף. בקר ATiny85 זעיר שיושתל על הקעקוע הדיגיטלי ישמור מידע מחיישני טמפרטורה, באמצעות צבע מוליך ייחודי. אפשרות נוספת היא שימוש בחיישן אור שיאיר לדים בתנאי חשכה, מעקב אחר דופק ונתונים חיוניים נוספים אצל חולים המתאוששים מניתוח או זקוקים למעקב צמוד באמת, גם אחרי שחזרו לביתם.

ניתן יהיה להיעזר בשבבים גם למטרות מעקב אחר קצב הלב ונתונים נוספים בעת פעילות גופנית, כמובן, בלי צורך בצמיד וניתן יהיה גם להשתמש בקעקע כארנק דיגיטלי, מהסוג שיהיה קשה מאוד לזייף.

הקעקוע האלקטרוני יכול להעביר את כל הנתונים מהבקר לאפליקציה, באמצעות חיבור בלוטות' חסכוני באנרגיה, באופן אוטומטי ובזמנים מוגדרים מראש. המחיר שייקבע לקעקועים האלה עוד לא פורסם, אך החברה הודיעה כי העלות תהיה סבירה ונגישה, והמכירה תבוצע ככל הנראה בחבילות של כמה קעקועים שיירכשו יחדיו מראש.

קעקועי טק. צילום מסך
כי קעקועים רגילים זה כל כך המאה ה-20./צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוללה קצת גדולה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully