וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכוהול VS גראס: איך הם משפיעים על מהירות ההקלדה?

1.12.2015 / 5:58

ניסוי אמפירי שערך עיתונאי של מגזין VICE בחן כמה בירות צריך לשתות, כמה ג'וינטים צריך לעשן וכמה כוסות קפה צריך לשתות כדי להתחיל לאבד את כישורי ההקלדה על המחשב. כצפוי, הקפה שיפר את היכולות אבל איך השפיעו הגראס והבירות?

סטלנים מעשנים גראס. ShutterStock
אם מעשנים - כן מקלידים./ShutterStock

ניסוי חדש שבדק את השפעתם של צריכת חומרים משני תודעה על יכולותינו הקוגנטיביות חושף עד כמה מושפעת באמת יכולתנו להקליד כראוי לאחר צריכתם של חומרים אלו - וכנראה שתופתעו לפחות מחלק מהתוצאות.

בלב הניסוי, שבדק את השפעת האלכוהול והמריחואנה על היכולות המוטוריות העדינות, עמד עיתונאי של מגזין VICE, שצרך מריחואנה, קפאין, אלכוהול בכמות קטנה ואלכוהול במידה יותר ניכרת, לפני שנבדקה מהירות ואיכות הקלדתו, שהושוותה לאותם נתונים במצב סחי.

במחקרי עבר רציניים שנערכו בנושא מהירות הקלדה התגלה כי מאפיינים כמו גודל המקשים, הריווח ביניהן וחלוקת המקלדת, כמו גם "זיכרון השריר" שלנו, השפיעו כולם על המהירות, אותה ניתן לשפר באמצעות אימון חוזר. ההנחה הייתה כי קפאין יסייע למהירות ההקלדה, בעוד חומרים האחרים יעכבו אותה דווקא.

הנסיין דיווח בטרם הניסוי על ניסיון עבר מר בהקלדה נמהרת כסטודנט, במצבים בהם צרך חומרים פסיכו-אקטיביים ומצא עצמו שולח מיילים נחפזים והודעות טקסט מלאות בשגיאות. במקרה הנוכחי הוא התבקש לעמוד בשלושה מבחני הקלדה באנגלית באורך דקה.

הניסוי נערך על גבי מקלדת של מקבוק פרו עם מסך בגודל 13 אינץ', כשפעם אחת עישן לפני המבחן, ופעם אחרת שתה שש בירות בשעתיים, נבחן, ואז בהמשך הערב הרביץ עוד כמה בירות ושוטים, לפני סיבוב כפול נוסף של ההקלדה (הבחור התעלף לפני שהספיק להבחן בפעם השלישית). לסיום, במקרה נפרד, צרך הנסיין האמיץ קפה לאטה עשיר בקפאין, ממנו הוא נמנע בימים כתיקונם, או עישן טרם הבדיקה.

מקלדת. ShutterStock
הסכנה הכי גדולה היא שתייה מופרזת של אלכוהול./ShutterStock

תוצאות המחקר הצביעו על כך שקפאין אכן מגביר (לא הפתעה גדולה) את מהירות ההקלדה, בזמן שהדיוק שלה וגם המהירות מושפעים בהחלט וסופגים האטה קלה לאחר כמה משקאות חריפים או צריכת גראס, והאטה משמעותית - לאחר התבסמות אלכוהולית רצינית יותר.

במצב רגיל עמד קצב ההקלדה של הנבדק על כ-94 מילים לדקה, עם רמת דיוק מרשימה במיוחד של כמעט 99 אחוזים. לאחר שישיית הבירות, צנחו נתונים אלו במעט, לכ-88 מילים בדקה, עם קצת יותר מ-95 אחוזי דיוק. ניסוי הקפאין, לעומת זאת, שיפר את הנתונים ליותר מ-99 מילים בדקה בממוצע, עם אחוזי דיוק כמעט זהים.

כדי להעיד באופן רציני יותר על הכלל יהיה צורך לחזור על הניסוי במסגרת הכוללת יותר נבחנים, אך מהניסוי המבודד עולה כי עישון גראס, אם תהיתם, לא פגע יותר מדי ביכולת ההקלדה - עם 89 מילים לדקה ו-97.5 אחוזי דיוק, כמעט כמו במצב רגיל.

לעומת זאת, לאחר צריכת כמות ניכרת של אלכוהול - יותר משישיית בירות - צנחו הנתונים בחדות ל-23.5 מילים בדקה, ברמת דיוק של פחות מ-75 אחוזים. ובמילים אחרות: אל תשתו ותקלידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully