וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשו זאת בעצמכם: קניתם סמארטפון חדש? כך תגזרו את הסים למיקרו וננו סים

2.12.2015 / 6:42

במעבר לדגם חדיש יותר של סמארטפון - כזה הדורש סים קטן יותר - רובנו נעדיף להחליף סים לגמרי או לגזור אותו בחנות סלולר בתשלום, אבל עם קצת רצון וקצת יכולת כל אחד יכול לגזור לבד בבית את הסים מבלי להיות תלוי בעזרה

ShutterStock

אם ניצלתם כמו רבים אחרים את מבצעי החודש האחרון כדי להחליף את הנייד הישן שלכם לסמארטפון חדיש, ייתכן ורק עכשיו נתקלתם בדרישה להחליף את כרטיס המיני-סים הישן שלכם בגרסת מיקרו או ננו, התואמת לניידים של הדור החדש.

הסים הקטן ביותר מכונה ננו-סים, הוא קטן ודק יותר ב-40 אחוזים מכרטיס המיקרו-סים. רוחבו 12.3 מילימטרים, אורכו של 8.8 מילימטרים ועוביו 0.67 מילימטרים. חשוב לציין שאין הבדל טכנולוגי בין כרטיסי הסים וההבדל היחיד ביניהם הוא בגודל הפלסטיק סביב השבב הזהוב.

החיסכון המינימלי הזה בגוף המכשיר קריטי ליצרניות המכשירים הסלולריים, שיכולות לנצל את המקום הנוסף עבור סוללה גדולה יותר, למשל. הננו-סים משמש גם במכשירים ישנים הכוללים חריץ גדול יותר - בעזרת מתאם, בדומה למיקרו-סים, שעדיין בשימוש גם כן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההבדל בין הכרטיסים הוא רק בפלסטיק./מערכת וואלה!, צילום מסך

כמובן שניתן להחליף את הסים הישן אצל ספק השירות שלכם, לרוב ללא עלות, לחתוך אותו בחנות סלולרי כזו או אחרת בתשלום או להזמין כלי קטן לביצוע המטלה מהרשת, אך במידה ותרצו לחסוך זמן, או שאתם תקועים ללא טלפון עד שתבצעו זאת, תוכלו פשוט לחתוך בעצמכם את כרטיס הסים הישן למידות של מיקרו או ננו סים, בהתאם לצרכי המכשיר שרכשתם.

לשם כך תצטרכו זוג מספריים חד, סרגל, עט או טוש דק לסימון, נייר דבק, נייר שיוף או פצירה (לא חובה) ודף לשרטט עליו את הדוגמה או להדפיס אותה. אחרי שתציירו או תדפיסו את עמוד תבנית הגזירה, קפלו חתיכת נייר דבק והדביקו באמצעותה את הסים למקומו המסומן על הדף.

כעת היעזרו בסרגל כדי לסמן על גבי הסים את גבולות החיתוך - שימו לב שזוהי נקודת אל-חזור, וכל טעות מכאן והלאה יכולה להסתכם בצורך לבקר במרכז השירות. לאחר שסימנתם את הגבולות המבוקשים, גזרו בעדינות ובנחישות את הסים לממדיו החדשים. לסיום, שייפו את צדי הסים הגזור ובמידת הצורך שייפו מעט גם את גב הסים, כדי שיתאים לחריץ החדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ככה זה אמור להיראות אחרי ההדבקה והסימון./מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקליקו להגדלה והדפיסו את החלק הרלוונטי./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully