וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות! הפיצ'ר החדש באנדרואיד עלול לנעול אתכם בחוץ

7.12.2015 / 5:15

מגרסה 5.1 ומעלה של אנדרואיד, בעלי המכשיר מחויבים להזין את כתובת המייל והסיסמה אחרי איפוס המכשיר. הבעיה היא שמערכת ההפעלה מאפשרת להזין סיסמה ומייל בקלות, בכל שלב, ואם שכחתם בטעות את הסיסמה כמעט בלתי אפשרי לשחזר אותה לבד

אנדרואיד חסום. צילום: שי מזרחי, תמונות גולשים
מכשיר שעבר איפוס נתונים, ותקוע על מסך ההתחלה הדורש מייל וסיסמה./תמונות גולשים, צילום: שי מזרחי

אם גם אתם מתכוונים לקנות סמארטפון או טאבלט המריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד, שימו לב לפיצ'ר החדש שעלול להפוך את המכשיר החדש שלכם למשקולת נייר או מעצור דלת, במקרה הטוב, אם לא תיזהרו בהתקנה.

מגרסה 5.1 ומעלה של אנדרואיד, בעלי המכשיר מחויבים להזין את כתובת המייל והסיסמה אחרי איפוס המכשיר. לכאורה פיצ'ר מבורך שמרחיק גנבים מלקחת את המכשיר בהזדמנות הראשונה (מאחר והוא יהיה חסר תועלת) אבל מה לגבי כל אותם משתמשים שבתמימות לא זוכרים את הסיסמה?

אז מתברר שיש לא מעט כאלה, וגם בישראל נרשמו מאות מקרים בחודשיים האחרונים (בדומה למה שקרה באייפון עם נעילת הענן). לדברי שי מזרחי, ממעבדות הסלולר של מכללת ג'ון ברייס, בימים אלו הבעיה מתחילה לצוץ מכיוון שרק לאחרונה שילבו היצרניות השונות (סמסונג,, LG וכו') את פיצ'ר ההגנה הזה, וזה רק יהיה גרוע יותר.

שימו לב! לעתים בעת ניסיון להוריד אפליקציה מהחנות של גוגל, אחרי הפעלת מכשיר חדש, תתבקשו להזין חשבון גוגל. אם לא הסתנכרנתם עדיין עם החשבון הקבוע שלכם אל תתפתו להקים חשבון חדש רק לצורך זה, כי אתם עלולים למצוא עצמכם בלי הסיסמה ובלי גישה לתוכן.

אז מה עושים? וודאו כי אתם זוכרים את חשבון גוגל המשויך למכשיר (ניתן לבדוק מה הוא בתפריט הגדרות > חשבונות).
לדברי מזרחי, רגע לפני שמאפסים את המכשיר מכל סיבה - העברה, מכירה, תיקון וכו' - לעשות בדיקה שחשבון הגוגל שנמצא על המכשיר לא מופעל או למחוק אותו.

אם במקרה אתם קונים מכשיר משומש, ודאו שלא מותקן עליו חשבון גוגל פעיל לפני ביצוע האיפוס. כמובן שיש דרך לעקוף את החסימה הזאת בחלק מהמקרים (לא בכולם) ואם במקרה נתקעתם בלי גישה לכל המידע שלכם, גשו למעבדת סלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully