וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 טיפוסים שחייבים לגור בבית החכם, מזהים את עצמכם?

8.12.2015 / 10:00

תמיד אמרו עליכם שאתם מעופפים, אובססיביים או חשדנים? תנוחו, אתם לא לבד. קבלו את אלון המעופף, ירון החשדן, מאיה שהכול אצלה מסודר מדי, יובל וטלי הקרייריסטים ויפעת, שמתה על החתולים והכלבים שלה

המעופפים, או: איך שוב לא כיביתי את הדוד, או אולי בעצם כן?

אלון הוא סוכן ביטוח שעובד במשרד גדול ונוסע כל יום לפגישות עם לקוחות. בעבודה הוא חד ומדויק, אבל בכל מה שקשור לחיים האישיים הוא איך לומר, קצת מעופף. כמה קצת? הוא אף פעם לא זוכר איפה השאיר את הארנק, היכן הניח את משקפי השמש ולאיזה כיס דחף את המפתחות. כשהוא סופסוף מוצא ומצליח לצאת מהבית, מתעוררות להן כל המחשבות: כיביתי את הדוד? נעלתי את הבית? המזגן עובד? יכול להיות שהשארתי כיריים עובדים? לא פעם קרה שחזר הביתה באמצע היום רק כדי לבדוק אם סגר את הגז אחרי החביתה. תודה לאלוהי האינטרנט שהמציאו את הבית החכם ומאפשרים לאסטרונאוט הקטן להיות שקט.

מגדלי החיות, או: מה באמת קורה איתם כשאנחנו לא בבית

ליפעת יש בבית שני חתולים (קטנה ופיץ') וכלבה מעורבת בשם אסתר, שנמצאה נטושה אי שם בשנות ה-2000 ומאז נשארה עקשנית ולא מחונכת. היצורים הפרוותיים והחמודים שלה מקבלים ממנה לא מעט תשומת לב כשהיא בבית, אבל מאז שיצא הטריילר של הסרט "The Secret Life of Pets" היא בטוחה שהן עושות מלא דברים מאחורי גבה בזמן שהיא בעבודה. בקיצור, יפעת כל היום תוהה מה בדיוק הם עושים כשהיא בעבודה: האם החתולים ישנים כל הזמן או שמשחקים בעכברי הצעצוע? מי משתלט למי על האוכל? ואיך לעזאזל הגיע ג'וק מת למיטה שלה לפני יומיים? עכשיו יש ליפעת תחביב חדש: את הפסקת הצהריים בעבודה היא מקדישה להתבוננות בנעשה בבית. וכן, למרבה האכזבה הם ישנים כמעט כל היום, וכן היא סוף סוף יכולה לנזוף מרחוק על אסתר שתרד מהספה כי זה משאיר מלא שערות.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

האובססיביים, או: איך הכול בשליטה, חוץ ממה שלא

אצל מאיה הכול בשליטה. הדירה שלה תמיד מסודרת, ההוצאות החודשיות שלה ויומן האירועים מנוהלים יופי באפליקציות. מאיה תמיד אוכלת בדיוק כמה שצריך ולא פירור יותר מדי, שותה בדיוק שני ליטרים של מים ביום וחוסכת בדיוק 1,500 שקלים בחודש.

היא לעולם לא תאחר בתשלום החשבונות, לא תשכח שקבעה פגישה עם חברה או תיכנס למיטה בלי, רחמנא ליצלן, לצחצח שיניים. הכול, באמת הכול, בשליטתה.

לאחרונה התחילו שיפוצים ממש מתחת לאף שלה, שלא מאפשרים לה לפתוח את החלון וליהנות מהבריזה שבאה מבחוץ וחם לה. ממש חם לה. מזל שיש פיצ'רים שנראה כאילו המציאו במיוחד עבורה: שקע, מזגן ותאורה חכמים שמאפשרים לה לנהל את הכל ביד רמה, גם מרחוק. וכך, היא מדליקה את המזגן בדיוק בטווח הזמן ובשעות הקבועות שצריך לקירור הבית, ולא דקה אחת יותר.

החשדנים, או: הפעם אני אתפוס אותם על חם

ירון הוא עורך דין, ואחרי 20 שנה בבתי משפט הוא מרגיש שאי אפשר לסמוך על אף אחד: הוא מפחד שהעוזרת, שמגיעה בימי חמישי בבוקר, לא באמת מנקה מתחת לספות כמו שהיא מספרת, הוא חושד באבא שלו, שלא לוקח את כל הכדורים בזמן, וחושד באסף, הבן הגדול, שבמקום ללמוד לבגרויות הוא משחק במחשב כל היום. הבעיה היא שגם אחרי שבועות של התבוננות בכל מה שקורה בבית הוא לא מצא הוכחה בודדת לכל החשדות שלו. בקרוב הוא מתכוון להתחבר מרחוק גם לבית של אבא שלו, כי הוא את החשדות שלו בסוף יוכיח.

הקרייריסטים, או: איך לראות את הילדים לא רק בסופ"ש

זוכרים את משפחת סימפסון ואיך הילדים לא מתבגרים? אז אצל משפחת יניב הילדים ממשיכים לצמוח בלי עין הרע (יונתן בן 14, נועה בת 11 ומיכאל בן 9). זוכרים את משפחת באנדי הלא מתפקדת? אז אצל משפחת יניב ההורים מתפקדים, לפעמים יותר מדי, ואין סיכוי למצוא אותם באמצע שבוע בתנוחה המוכרת של ספה פלוס הטלוויזיה (יובל שותף בחברת הפקות וטלי בהיי-טק). על משפחת קרדשיאן שמעתם? כי משפחת יניב ממש לא רוצה להגיע לכיוון הזה, ומנסה להתנהל כמו כל משפחה רגילה.

אולם אילוצי הקריירה התובענית, גורמים לכך שההורים רואים את הילדים פחות ופחות באמצע שבוע. בגדול, לילדים שלום, והם מסתדרים בבית מצוין. בקטן, הגעגוע אליהם גדול, ובמשך היום להורים חסרה התקשורת השוטפת עם הילדים. תוסיפו לכך את העובדה שהמשפחה נמצאת לא מעט מחוץ לבית (נסיעות לחו"ל) והרי לכם הסיכוי ששירות הבית החכם עם המצלמות ומערכת השמע לגמרי נתפר למידותיהם. כך הם יכולים לתקשר עם הילדים לאורך כל שעות היום (ולהרגיש כמעט לידם) או לפקח על הבית בזמן שכל המשפחה בחו"ל).

פריק קונטרול או מעופף? כדאי שתכירו את מערכת בית חכם במחיר של 20 שקלים לחודש

מיכל וייס וחן ינוביץ בשיתוף בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully