וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: LG V10 - לא זול, אבל שווה את הכסף. בערך

8.12.2015 / 5:34

לסיפור של ה-V10 יש, כמו בחיים, שני צדדים - אחד טוב ואחד רע. אבל במקרה של סמארטפון הדגל החדש של LG הטוב ממש טוב והרע - ובכן, לא כזה נורא

יח"צ - חד פעמי

הסמארטפון הראשון מסדרת V החדשה של LG נחת בישראל לפני פחות מחודש ונראה שהוא התגייר בתקופה לא רעה עבורו. בעוד השוק רווי מכשירי ביניים עבור אלו שמעוניינים בנייד סביר במחיר סביר, תחום הפאבלטים היוקרתיים סובל משעמום יתר. אם לשפוט לפי השבוע שבילינו עם ה-V10, הוא כנראה הולך לרענן קצת את השורות.

במחיר של 3,400 שקלים אין ספק שמדובר במכשיר מהיקרים שמוצעים למשתמש הישראלי, אבל המפרט העשיר וההרכבה האיכותית ללא ספק שווים את הכסף.

למכשיר הדגל החדש מצלמה אחורית של 16 מגה פיקסל ושתי מצלמות סלפי של 5 מגה פיקסל כל אחת. למה צריך שתי מצלמות סלפי? לאחת המצלמות עדשה בזווית סטנדרטית של 80 מעלות ואחת עם עדשה בזווית רחבה של 120 מעלות לצילום סלפי קבוצתי (גרופי). המכשיר מאפשר גם שלל אפשרויות ידניות לצילום וידאו, כולל צילום מכל המצלמות במקביל ועריכת הווידאו בהתאם לזוויות המבוקשות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המסך הכפול עושה את העבודה, בניגוד לציפיות./מערכת וואלה!, צילום מסך

המצלמות מפיקות תמונות איכותיות גם בצילום עם מקור אור חזק כמו השמש ברקע. למרות התהייה הראשונית של כל מי שאוחז במכשיר, פיצ'ר העדשה הכפולה אפקטיבי בצילומים קבוצתיים ובאמת עולה צורך בעדשה רחבה יותר כשצריך לכלול יותר פרטים בתמונה.

גימיק בולט נוסף במכשיר הוא שני המסכים: מסך QHD IPS Quantum ראשי בגודל 5.7 אינץ' ומסך משני בגודל 2.1 אינץ' מאותו סוג. המסך המשני יושב מעל המסך הראשי ולמרות שנוצר ביניהם רצף מדובר בשני מסכים נפרדים. המסך הצר מיועד להצגת התראות, הודעות ועדכונים שונים בזמן שהמסך הראשי כבוי.

בשימוש ראשון נראה שאין באמת צורך בעוד מסך התראות אבל אחרי כמה ימים מתגלה כוחו של המסך הקטן. קודם כל הוא מייתר את הצורך להדליק את הסמארטפון כדי לבדוק מה השעה ואילו הודעות מחכות לכם. כשהמסך הראשי פעיל, המסך המשני משמש כמשטח הפעלה של אפליקציות אחרונות שהיו בשימוש, תכונה שהתגלתה כיעילה במיוחד למעבר מהיר בין אפליקציות או פתיחת אפליקציות תוך כדי שימוש באפליקציות אחרות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דוגמיות צילם V10. צילום: אורן דותן, מערכת וואלה!
מצלמת הסלפי עם הזווית הצרה יותר./מערכת וואלה!, צילום: אורן דותן
דוגמיות צילם V10. צילום: אורן דותן, מערכת וואלה!
ועכשיו עם הזווית הרחבה יותר./מערכת וואלה!, צילום: אורן דותן

מעבר לניסיון לחסוך בסוללה (בכל זאת לא חסכוני במיוחד להפעיל מסך גדול כזה בכל פעם שרוצים לקרוא את השעה), המסך המשני מאפשר להוסיף לחצנים שימושיים לאפליקציות כמו המצלמה. בנוסף, כשהמסך הראשי כבוי, ניתן להפעיל באמצעות גלילה של המסך המשני ארבעה פיצ'רים בסיסיים ופופולריים: מצלמה, השתק, Wi-Fi ופנס.

רוחבו של המכשיר 8.6 מילימטרים ומשקלו 192 גרם, הוא עשוי מפלדת אל-חלד באיכות גבוהה וגב המכשיר עשוי סיליקון גמיש, נעים למגע, ומונע החלקה. מסגרת המתכת, יחד עם משקלו של הנייד, הופכים אותו לטלפון שמרגיש מאוד יוקרתי. תוסיפו לזה את הגודל והדקיקות ותקבלו סמארטפון שמרגיש, עוד לפני ההפעלה הראשונה, כמו הבנטלי של הסמארטפונים. אבל ה-V10 לא רק נראה טוב, הוא גם עמיד ומסוגל לעבור בהצלחה מבחני ריסוק ונפילה חריגים, כפי שניתן לראות בסרטון.

מבחינת המפרט, ה-V10 פועל על מעבד קוואלקום Snapdragon 808 ו-4 ג'יגה זיכרון RAM, מה שמאפשר לו להריץ אפליקציות רבות במקביל מבלי להזיע. לא משנה כמה תנסו להעמיס עליו - הוא יחזיק מעמד. הטלפון מגיע עם נפח אחסון של 64 ג'יגה, לצד אפשרות להרחבה לעד שני טרה-בייט באמצעות כרטיס microSD. הוא מצויד בסורק טביעות אצבע וסוללת 3,000 מיליאמפר-שעה הניתנת להחלפה. זה טלפון גדול עם שרירים וג'ל בשיער, אבל הוא לא מתאים לכל אחד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מראה יוקרתי וחומרה ללא תחרות./מערכת וואלה!, צילום מסך

ומצד שני

ה-V10 הוא סמארטפון גדול - זה הדבר הראשון ששמים לב אליו. מסך 5.7 אינץ' לא מתאים לכל אחד ואם עד היום לא הצטיידתם בפאבלט, נסו להרגיש אותו ביד לפני שתרוצו להזמין אחד באינטרנט. המסך גולש מגבולות כף היד בכל זווית אפשרית וצריך להתרגל אליו.

הלחצנים מסודרים אחד מעל השני בגב המכשיר, לפי המסורת של LG, ולמרבה ההפתעה קורא טביעות האצבע, הממוקם על כפתור הבית, לא אפקטיבי במיוחד. גם אחרי כיול ארוך הוא לא מצליח לזהות את בעל המכשיר ברגע אחד מהיר ואם משווים אותו לקורא טביעות האצבע באייפון 6 או בנקסוס החדש הוא ממש לא נותן פייט. הכפתור עצמו גם משוחרר מדי, ביחס להרכבה המהודקת והמדויקת של שאר הנייד, והתחושה היא שהרכיב הזה לא שייך לנייד הזה. אחרי כמה ימים תמצאו את עצמכם מוותרים לחלוטין על הפיצ'ר ובלית ברירה מזינים קוד כדי לפתוח אותו.

ה-V10 מגיע עם אנדרואיד 5.1 לוליפופ. למרות החומרה החזקה זה מרגיש כבר מיושן, לפחות עד שיגיע העדכון מגוגל. זה טלפון גדול ומרשים, תחנת עבודה רצינית לכל הדעות, אבל הוא לא לכולם. הוא דורש השקעה כספית רצינית ומי שלא חובב מסכים גדולים, כאמור, יתקשה להשתלט עליו. הסמארטפון הזה הוא לא העתיד - הוא ההווה הכי שווה שתחזיקו ביד ולמרות שהוא מסכם, כך נדמה, את כל הידע שנצבר עד כה הוא לא מציע חידוש; לא ברמת הקונספט ולא ברמת הביצוע. הוא פשוט סמארטפון טוב.

מבחן נפילה LG V10.
קורא טביעות האצבע מרגיש לא שייך מרוב שהוא גרוע.
  • עוד באותו נושא:
  • LG V10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully