וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעיל יותר, מהיר יותר, נוח יותר: כך תפעילו את האפשרויות הסודיות בכרום

10.12.2015 / 6:48

סגירת טאבים שמעמיסים על הזיכרון, תיקון איות אוטומטי, שליטה טובה יותר בקבצים שאתם מורידים, סרגל תוספים משודרג ועוד. פיצ'רים רבים בדפדפן נמצאים בשלב הבטא - כך תיהנו מהם לפני כולם

אילוסטרציה. ShutterStock
יעיל יותר, מהיר יותר, נוח יותר./ShutterStock

מפתחי כרום מוסיפים לדפדפן הפופולרי בעולם תכונות חדשות כל הזמן, אך חלק מאותן תכונות עתידיות נמצאות ממש מתחת לאפכם - כבר עכשיו, בעמוד ה"דגלים" החבוי בדפדפן. עמוד chrome://flags הזמין למשתמשי כרום מכיל עשרות אפשרויות הנמצאות בשלבי ניסוי, שעוד לא שולבו רשמית בדפדפן. ה-Flags (דגלים, בעברית) הם מעין מתגים, שתוכלו להפעיל או לכבות במידת הצורך, ובכך להפעיל או לכבות את אותן תכונות ייחודיות בדפדפן.

שימו לב שמדובר בתכונות הנמצאות בשלבי בטא, כלומר פיצ'רים ניסיוניים שלפי מפתחיהם עשויים לגרום לשינויים או תופעות לא מוכרות בשימוש בדפדפן. המטרה של גוגל היא לבחון את השימוש בתכונות הללו לאורך זמן ובעזרת הגולשים לשפר אותן, או לקבוע איזה פיצ'ר לא יגיע לעדכון הבא.

אם נתקלתם בתקלות לא ברורות, פשוט כבו את מתג הדגל על ידי לחיצה על Enable, לצד הפיצ'ר הבעייתי, והפיכתו ל-Disabled. אנחנו לא נתקלנו בבאג שדורש כיבוי של פיצ'ר מסוים.

אחרי שתבצעו בעמוד הדגלים את השינויים הרצויים, מומלץ לבצע כיבוי והפעלה מחדש של הדפדפן, ובמידת הצורך תוכלו לבטל את כל השינויים על ידי לחיצה על מקש Reset all to default הנמצא בשורת הכותרת בעמוד.

נטישת טאבים אוטומטית

הפיצ'ר השימושי ביותר כנראה ברשימה, יאפשר לדפדפן לזנוח לשוניות גלישה במידה ומצב הזיכרון הפנוי רע במיוחד, במצבים בהם כרום נתקע לדקות ארוכות בשל עומס עבודה. הטאב יופיע במקומו וייטען מחדש כשתנסו לעבור אליו, במקום לתקוע את החלון, מה שהופך את התכונה למוצלחת במיוחד. כדי ליהנות ממנה הפעילו ברשימה את האפשרות "Enable tab discarding" (בעברית: "הפעל מחיקת כרטיסיות").

המשך הורדות שנעצרו

במקרים רבים, בעיקר עם קבצים בעלי נפח גדול או בחיבור Wi-Fi מקרטע שהושאל מהשכנים, עשויה הורדת קובץ להסתיים באופן בלתי צפוי לפני שהושלמה. הפיצ'ר הבא יאתחל הורדות שנקטעו באופן אוטומטי. כדי להפעילו חפשו ברשימה את האפשרות "Enable download resumption" (בעברית: "הפעלה של המשך הורדה") ולחצו על Enable.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

גלישה זורמת יותר

במידה ותפעילו את אפשרות ה-"Smooth scrolling" (בעברית: "גלילה חלקה") ברשימה, תיהנו בתיאוריה מטעינה וגלילה יותר חלקה וזורמת של עמודים, גם כשהדפדפן והרשת שלכם עמוסים מהרגיל.

סרגל תוספים משודרג

כדי להשתמש בסרגל התוספים המשודרג של כרום, הנמצא בשלב בטא, חפשו ברשימה והפעילו את האפשרות "Enable extension toolbar redesign" (בעברית: "אפשר עיצוב מחדש של סרגל הכלים של התוסף"), ותיהנו מגישה קלה יותר לתוספי דפדפן ישירות מסרגל הדפדפן העליון.

מחולל הסיסמאות

אם אתם נוטים להשתמש באותן שתי סיסמאות עם שינויים קלילים, אולי הגיע הזמן להיעזר בתכונה הבאה, שתאפשר לדפדפן להציע לכם שילובים חזקים יותר של אותיות וספרות שישמשו לכם סיסמה, בכל פעם שהדפדפן יזהה שאתם בעמוד הרשמה חדש כלשהו. כדי להפעילה חפשו ברשימה את האפשרות "Enable password generation" (בעברית: "הפעל יצירת סיסמה").

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עמוד הדגלים./מערכת וואלה!, צילום מסך

שמירת סיסמאות אוטומטית

במידה ואישרתם לכרום לשמור סיסמאות בפעם הראשונה באתר מסוים, לא תישאלו שנית, אך כדי למנוע את השאלה והדילמה בכל פעם, תוכלו לבחור לשמור באופן אוטומטי כל סיסמה שתוזן עד הודעה חדשה, על ידי הפעלת תכונת "Save passwords automatically" מהרשימה (בעברית: "שמור סיסמאות באופן אוטומטי").

תיקון איות אוטומטי

בעודכם מקלידים יציע כרום תיקונים אפשריים למילים, אך הוא יכול באותה מידה פשוט לשנות עבורכם אוטומטית מילים שגויות. כדי להפעיל את התכונה חפשו ברשימה את האפשרות "Enable automatic spelling correction" (בעברית: "הפעל תיקון אוטומטי של שגיאות איות").

תיקון לכמה שפות

כשתפעילו את הדגל הבא תוכלו ליהנות מהצעות או תיקון אוטומטי בכמה שפות. רק חפשו את "Enable multilingual spellchecker" (בעברית: "הפעל בודק איות למספר שפות בו-זמנית") ברשימה.

פתיחת הגדרות בחלון חדש

במידה ותעדיפו שחלון ההגדרות ייפתח בנפרד בכל פעם שתיגשו אליו, תוכלו לעשות זאת על ידי הפעלת המתג "Show settings in a window" (בעברית: "הצג הגדרות בחלון").

אייקונים מוגדלים בטאב חדש

אחד הפיתוחים הצפויים להתעדכן בדפדפן הוא מעבר לאייקונים גדולים יותר, בפתיחת לשונית גלישה חדשה, שינצלו את המקום הפנוי טוב יותר. כדי להפעילו עכשיו חפשו ברשימה את האפשרות "Enable large icons on the New Tab page" (בעברית: "הפעל סמלים גדולים בדף הכרטיסייה החדשה").

יותר הצעות חיפוש

כשאתם מתחילים להקליד בתיבת הכתובת - המכונה אומניבוקס - מילה או מונח כלשהו, הפעלת הפיצ'ר הבא תאפשר לכם לקבל יותר הצעות השלמה לכותרות, ופחות הצעות לכתובות URL בהן כבר ביקרתם. כדי להפעיל את הפיצ'ר חפשו ברשימה "Emphasize titles in the omnibox dropdown" (בעברית: "הדגש כותרות בתפריט הנפתח של סרגל הכתובות").

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • כרום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully