וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפ: האייפון נתקע כל רגע? כך תגרמו לו לרוץ מהר יותר

אילן גלר

10.12.2015 / 8:13

אפל לא אוהבת שהמשתמשים משחקים בהגדרות האייפונים, אבל מארק פורסט, מנהל IT מדרום אפריקה הצליח להפוך לוויראלי אחרי שפרסם טיפ קטן המאפשר למחוק את זיכרון ה-RAM ולהאיץ לכמה שעות את פעילות הנייד

אייפון. ShutterStock
קחו רגע לעזור לעצמכם./ShutterStock

מדיניותה הקבועה של אפל, בכל הנוגע למכשירים הניידים מתוצרתה, היא לא להעניק למשתמש כלים שיאפשרו לו להתערב באופן משמעותי בהגדרות המערכת. בצד החיובי, זה אומר שקשה באופן יחסי לגרום לנזק בלתי הפיך לתוכנה, ואפליקציות אינן מסוגלות בדרך כלל לחרב את האייפון או האייפד שלכם. בצד השלילי, משתמשים מתקדמים יותר, שדווקא יודעים בדיוק מה הם עושים, נאלצים להשלים עם ברירות המחדל שעליהן החליטה החברה.

אולם מתברר שגם בגן הסגור יש פרצות, ואחת כזו נתגלתה די במקרה על ידי מארק פורסט, מנהל IT מדרום אפריקה המגדיר עצמו כמעריץ שרוף של אפל. הטריק שאותו פרסם מארק בבלוג האישי שלו כמעט הביא לקריסתו, וכעת הפך לאחד הטיפים הוויראליים ברשת. מדובר בצירוף מקשים סודי, שמביא לניקוי מידי של זיכרון ה-RAM במכשיר. כל האפליקציות הפתוחות נסגרות, ולפחות למשך כמה שעות פעולת המכשיר חלקה ואמינה יותר.

אז איך בדיוק עושים את זה? מחזיקים את כפתור ההפעלה (Power) למשך כמה שניות, עד הופעת מסך הכיבוי של האייפון. אז מחזיקים את כפתור הבית (Home) העגול למשך כחמש שניות, עד הופעתו המחודשת של תפריט האפליקציות. זהו, ברגע זה זיכרון המכשיר נמחק. חשוב להדגיש כי מדובר בזיכרון העבודה של האייפון, ולא בנתונים כמו מסמכים או מספרי טלפון. לרוב אין כל חשיבות למחיקתו, למעט כאמור האצה בקצב פעולת המכשיר.

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully