וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנקודה הכחולה החדשה: תמונה חדשה ומרהיבה של כדור הארץ מהירח

אילן גלר

21.12.2015 / 10:33

כמה עשורים אחרי שזכינו לראות את הפלנטה שלנו מהירח, נאס"א מעדכנת את מאגר הצילומים שלה בתמונה מרהיבה ומעוררת התפעלות, המכניסה את החיים לפרופורציות

כדור הארץ מהירח. נאס"א, אתר רשמי
אפשר לראות את ישראל בפינה./אתר רשמי, נאס"א

סוכנות החלל האמריקנית, נאס"א, רוכבת לאחרונה על גל של תצלומים מרהיבים מהחלל, עד כדי כך שיש כבר כאלה שטוענים כי משימותיה נקבעות לא על ידי מדענים, אלא בהוראת מנהלי חשבון האינסטגרם שלה. לפחות אנחנו ממשיכים ליהנות ממראות מרהיבים, כמו אחת התמונות המרשימות ביותר שאי פעם ראינו - לא של כוכבים זרים מגלקסיות רחוקות, אלא דווקא של כדור הארץ הכחול שלנו.

הצילום הזה, הנהנה מחדות ועושר צבעים חסרי תקדים, צולם על ידי החללית Lunar Reconnaissance Orbiter הנעה במסלול סביב הירח. החללית הזו מצוידת בשתי מצלמות: האחת היא מצלמת שחור לבן שאחת מתכונותיה היא רזולוציה גבוהה מאוד, ואילו השנייה היא מצלמה צבעונית בעלת זווית ראייה רחבה, אך רזולוציה נמוכה יותר.

בכדי ליצור את התמונה הזו, שכבר זכתה למיליוני שיתופים ברשת, צילמה החללית תחילה תמונה בשחור לבן, ואז הסתובבה על צידה וצילמה תמונה צבעונית. שתי התמונות הורכבו יחדיו בעיבוד ממוחשב, והנה התוצאה לפניכם: מראה דרמטי של הירח ויבשת אפריקה ברקע. אגב, מנקודת מבטו של אסטרונאוט על פני הירח, כדור הארץ לא באמת יראה כאילו הוא "זורח" באופק, אם כי בהחלט ינוע סביב ויחשוף יבשות ומראות חדשים כל העת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully