וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הדבר הקרוב ביותר שתראו לחרב אור מתפקדת. צפו

אילן גלר

22.12.2015 / 6:50

אמנם מבחינה טכנולוגית החרב הזו לא קרובה אפילו ללייטסייבר הדמיונית של דארת' ויידר, אבל בפועל מדובר בגאדג'ט שמתפקד לא שונה כל כך. במקום לייזר יש זרם אש דקיק וכדי להשלים את האפקט, החרב גם נשמעת כמו בסרטים

צילום מסך

חרבות האור מסרטי "מלחמת הכוכבים" אמנם נראות מגניבות על המסך, אך כמעט כל דבר הקשור בהן בלתי אפשרי לחלוטין במציאות, ונופל במבחן הפיזיקה, כפי שהיא מוכרת כיום. בין השאר, הפעלתן דורשת אנרגיה אדירה שאין שום סיכוי להכיל כיום בתוך כלי נשק קטן וקל כל כך, אין שום אפשרות פיזית "לעצור" זרם במרחק קצר כל כך מהנקודה ממנה הוא יוצא, והתנגשות של שתי קרני לייזר לא אמורה לגרום לגיצים חשמליים - הן פשוט יעברו זו דרך זו.

אולם אנשי ערוץ היוטיוב Sufficiently Advanced חשבו על רעיון אחר: אם אי אפשר ליצור חרב אור אמיתית, ננסה לייצר משהו שפועל בצורה אחרת לגמרי, אך בסופו של דבר יוצר אפקט דומה במציאות. התוצאה היא למעשה "חרב אש", ממנה בוקעת להבה דקיקה הניתנת לשליטה ובוערת במשך כמה דקות ברצף. נכון, זו לא חרב לייזר, אך בסרטון שלפניכם תוכלו לראות שהאפקט המתקבל, לפחות ברמה הוויזואלית, אינו רחוק מהאנימציה הממוחשבת בסרטים.

לחרב האש/אור של Sufficiently Advanced מיכל של אצטון ודלק, מצת חשמלי זעיר, מצערת המשמשת לקביעת גובה הלהבה, וגם רמקול המשמיע אפקטים בסגנון מלחמת הכוכבים - כי גם אם לא מדובר בחרב לייזר אמיתית, אי אפשר בלי הרעשים המוכרים כל כך הנלווים אליה. כנראה שזה הדבר הקרוב ביותר שנקבל לחרב של דארת' ווידר, לפחות עד שמישהו יצליח להשתמש בכוח על מנת לשנות לחלוטין את חוקי הפיזיקה המוכרים לנו.

חרב אש. צילום מסך
אל תתעסקו עם החנון הזה./צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • גאדג'טים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully