וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הוא נראה היום? יומולדת 25 לאתר האינטרנט הראשון בהיסטוריה

אילן גלר

22.12.2015 / 10:00

לפני 25 שנה הקים מדען בריטי שרת על מחשב, בו הוא הסביר איך להקים שרתים ולחלוק תכנים ברשת ה- World Wide Webאותה הוא המציא שנה לפני כן

בתאריך 20 בדצמבר 1990, העלה המדען הבריטי סר טים ברנרס לי את עמוד הרשת הראשון בהיסטוריה. למעשה, ברנרס לי המציא את הטכנולוגיה שמאחורי ה-World Wide Web, רשת אתרי האינטרנט כפי שאנו מכירים אותה היום (וההסבר לצירוף האותיות "WWW" שבתחילת כל כתובת רשת), כמעט שנה קודם לכן, אך ההמצאה לא זכתה לעניין רב כפי שהייתם יכולים לצפות.

במאמץ לעניין חוקרים במוסדות אחרים בהמצאה שלו, כתב טים מדריך להתקנת שרת רשת וכתיבת תכנים עבורו, או במילים אחרות: הוראות ליצירת אתר אינטרנט. זמן רב יחסית עבר בטרם משתמשי האינטרנט המעטים הבינו את הפוטנציאל האדיר הגלום בה, שלא לדבר על חברות מסחריות שהחלו לפעול במרחב הווירטואלי. על כל ההיסטוריה המרתקת הזו תוכלו לקרוא באתר, המתוחזק עד היום על ידי מרכז המחקר האירופאי CERN.

השרת המשמש את האתר, אגב, הוא עד היום אותו מחשב עתיק שעליו התקין אותו החוקר ברנרס לי. פרט טריוויה מעניין נוסף הוא שהמחשב בו ברנרס לי עשה שימוש הוא מתוצרת NeXT, החברה שאותה הקים סטיב ג'ובס בפרק הזמן בין פיטוריו מאפל וחזרתו לתפקיד מנכ"ל החברה. כוח החישוב הכולל של המחשב הזה נופל באלפי אחוזים מזה של הסמארטפון הממוצע - ובכל זאת הוא הספיק בכדי לשנות לחלוטין את העולם כפי שאנו מכירים אותו.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully