וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתוס על המקום הכי אפל בדארקנט

אילן גלר

24.12.2015 / 6:14

לפי הדיווחים, רשת מריאנה מכילה את הסודות הכי כמוסים של ממשלות העולם - ממפגשים עם חייזרים עד מיקומה המדויק של היבשת האבודה אטלנטיס; רק שמדובר בפארודיה על תיאוריות קונספירציה שהפכה בעצמה לתיאורית קונספירציה

דארקנט. ShutterStock
הפרודיה על קונספירציות הפכה לקונספירציה./ShutterStock

האם שמעתם פעם על "רשת מריאנה"? מדובר באחד הסיפורים החביבים על אוהבי קונספירציות למיניהן, שקיבל חיזוק מתמונה ויראלית המופצת ברחבי הרשת (ייתכן שראיתם אותה בהרצאה מסוימת ומאוד ידועה לשמצה ביוטיוב). רשת מריאנה קרויה על שם "שקע מריאנה" - הנקודה העמוקה ביותר הידועה לנו מתחת לפני המים. לפי הדיווחים, ניתן להגיע לנקודה הזו ברשת רק תוך שימוש במחשבי קוונטום וכלים מיוחדים הידועים רק למביני דבר בתחום הרשת האפלה.

מה שממתין למי שמצליח למצוא את דרכו אליה הוא שפע מדהים של תכנים אסורים, בהם אמצעים לייצור וסחר של נשק גרעיני, וכל הסודות השמורים ביותר של מדינות העולם המערבי כמו פרטים על מפגשים עם חייזרים ומיקומה המדויק של היבשת האבודה אטלנטיס. יש רק בעיה אחת עם כל העניין הזה: התמונה המתארת לכאורה את נפלאות הרשת האפלה היא זיוף מוחלט, פארודיה שמטרתה להגחיך את כל סיפורי הקונספירציות, אך משום מה הפכה לאחד בעצמה.

מחשבי קוונטום קיימים, בינתיים, רק בסרטי המדע הבדיוני, וממשלות העולם לא מעלות את הסודות האפלים ביותר שלהן - בהנחה שהם אכן קיימים - למקום כלשהו שניתן לגשת אליו דרך רשת האינטרנט. "רשת מריאנה" פשוט אינה קיימת. זה לא אומר שאין אתרים באינטרנט, הנדרשים כלים מיוחדים על מנת להגיע אליהם, אך לרובם אין מטרות מסתוריות. להיפך: חלק מהאתרים האלה מאפשרים את המשך המאבק ברודנות ובצנזורה, והם חלק בלתי נפרד מארסנל הכלים של עיתונאים ולחומי חופש בכל רחבי העולם. כמובן שיש שם גם סחר לא-חוקי והוראות לבניית פצצות וכו' אבל זה ממש לא סוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התרשים המזויף שמזין את המיתוס./מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • דארקנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully