וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברים שתיקה- הסיפורים הכי חמים השבוע בפייסבוק

24.12.2015 / 7:51

שוברים שתיקה, גל הטרור, השביתה שלא הייתה במשק, פרשת סילבן שלום והחתימה על מתווה הגז. וגם: כמה אחוז מהגולשים תומכים בארגון "שוברים שתיקה" וכמה גדלה הביקורת כלפי צה"ל בפייסבוק בשנה האחרונה?

הפגנה של פעילי "אם תרצו". עומר מירון
הפגנה של פעילי "אם תרצו"./עומר מירון

גם השבוע מדדנו, בעזרת חברת Vigo, את הדופק של החברה הישראלית דרך הפוסטים, התמונות והתגובות שפורסמו בפייסבוק. עיקר תשומת הלב של הגולשים השבוע ניתנה לאירועים הפוליטיים-חברתיים. הורגשה התגברות השיח מימין ומשמאל בהקשר של שוברים שתיקה, פרשת סילבן שלום ובהקשר וההתייחסויות לגל הטרור מחקו כמעט לחלוטין את השיח על מתווה הגז.

חמשת הנושאים הכי חמים השבוע בפייסבוק היו: שוברים שתיקה, גל הטרור, השביתה שלא הייתה במשק, פרשת סילבן שלום והחתימה על מתווה הגז.

סיכום השבוע בפייסבוק. צילום: חברת VIGO, מערכת וואלה! NEWS
חמשת הנושאים הכי חמים השבוע בפייסבוק./מערכת וואלה! NEWS, צילום: חברת VIGO

שוברים שתיקה

ארגון השמאל, המרכז את עדויות לוחמי צה"ל משירותים הצבאי, אוזכר השבוע ב-33 אלף פוסטים - כמעט כפול מהיקף האזכורים ב-11 החודשים הראשונים של השנה. במרכז הדיון עמד השיח על לגיטימיות הפעילות שלו: 35% מהגולשים טוענים שצה"ל והמדינה חייבים ארגון שמבקר את פעולות צה"ל, ו-65% טוענים שאין לאפשר קיום של ארגון ישראלי שמשמיץ את המדינה בחו"ל.

השיח עודד אלפי גולשים לשתף בסוף השבוע את סיפורי השירות שלהם בצבא. בהקשר זה ספג צה"ל ביקורת הן משמאל (סיפורים אישיים על חוסר מוסריות של חיילים) והן מימין (ביקורת על שיתוף הפעולה עם "שוברים שתיקה"). בשנה האחרונה צמחה הביקורת ברשת כנגד צה"ל ביותר מפי 10.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סיכום השבוע בפייסבוק. צילום: חברת VIGO, מערכת וואלה! NEWS
התפלגות הגולשים ביחס לארגון "שוברים שתיקה"./מערכת וואלה! NEWS, צילום: חברת VIGO

התעצמות הטרור

לצד ההתעסקות האקטואלית בגל הטרור השבוע, נרשם גם דיון ערכי סביב סוגיית הטרור היהודי ומעצרם המנהלי של החשודים בפיגוע בדומא. מתחילת אוקטובר נרשמו כחצי מיליון פוסטים בנושא הטרור, וזהו הנושא המדובר ביותר ברשת בשנת 2015 אחרי הבחירות.

"בשבועות האחרונים באים המתחים הפוליטיים לידי ביטוי ברשת", מסביר רביב טל, מנכ"ל חברת Vigo המנטרת את השיח ברשתות החברתיות. "לכל הנושאים המרכזיים שעסקו בהם בסיס פוליטי-חברתי משותף. בכל הנושאים מתנהל שיח ביקורתי, מלא בטיעונים קשים, בקללות ובביטויי הסתה. נושאי הפנאי והתרבות, שבדרך כלל צובעים את הרשת באור חיובי יותר נדחקו אל שולי השיח, ולא ברור האם בעתיד הקרוב בכלל יחזרו לקדמת הבמה".

סיכום השבוע בפייסבוק. צילום: חברת VIGO, מערכת וואלה! NEWS
התפלגות השיח ביחס לטרור./מערכת וואלה! NEWS, צילום: חברת VIGO
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully